In ciuda apropiatei privatizari, sindicatul de la Tractorul se afla inca la cutite cu societatea indiana, care va prelua, in citeva zile, uzina din Brasov. „Singura problema ar mai fi cu sindicatele din uzina, dar se pare ca lucrurile sint pe punctul de a se rezolva. Desi era programata initial pentru luna ianuarie a anului viitor, semnarea contractului se va realiza in cursul acestei luni, cel mai probabil pe 19 decembrie“, au precizat sursele citate de Mediafax. Gheorghe Apostu, liderul sindicatului de la Tractorul, sustine ca negocierile dintre sindicat si Mahindra s-au impotmolit la acordul social.

„Cei de la Mahindra cred ca sint consiliati gresit, nu vor sa ne prezinte nici un fel de plan de afaceri, insista pe restructurarea de personal, doresc divizarea societatii si merg cu precadere pe vinzare, nu pe productie, lucru care ne-a pus pe ginduri. Nu vrem sa devenim simpli dealeri, ci sa raminem producatori de tractoare“, ne-a declarat Apostu.

AVAS se paruieste cu sindicatul

László Gyerkó, vicepresedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), sustine insa ca acuzatiile sint doar fantezii ale liderului sindical. „Daca depindea de domnul Apostu, nu privatizam Tractorul nici in 2020“, ne-a precizat Gyerkó. „Eu le-am explicat ca nu se mai poate productie de tractoare, cu fiecare surub produs acolo. Orice producator de tractoare importa anumite piese, nu poti fi specialist in fiecare surub. Daca cei de la Mahindra doresc productie sau asamblare, asta e decizia lor, eu nu le pot impune nimic. Nu ma pot implica in aceasta privatizare ca AVAS, e o negociere intre doua parti“, sustine vicepresedintele AVAS.

Despre restructurare, acesta afirma ca, indiferent daca privatizarea s-ar fi finalizat sau nu, la Tractorul nu mai pot lucra 3.300 de oameni, din cauza pierderilor. „Pragul de rentabilitate pentru uzina este de 500 de tractoare pe luna. Eu cred ca Mahindra va face fata, mai ales ca Tractorul are comenzi lunare asigurate de 250 de tractoare, in prezent“, a precizat Gyerkó.