"In Romania, volumul a scazut cu o singura cifra in al treilea trimestru, ceea ce reprezinta o imbunatatire semnificativa fata de trimestrele anterioare. Efectul masurilor de austeritate anuntate recent de Guvern continua sa afecteze cererea. Cu toate acestea, investitiile in promovarea brandului si activitatile promotionale sprijina cresterea cotei de piata pentru majoritatea categoriilor de bauturi racoritoare", se arata intr-un raport al grupului elen de imbuteliere, citat de Mediafax.

La nivel international, volumul vanzarilor Coca-Cola Hellenic a crescut in perioada analizata cu 5%, comparativ cu trimestrul al treilea din 2009, la 611 milioane de navete de bauturi, iar veniturile nete au avansat cu 6%, la 1,999 miliarde de euro.

Totodata, profitul net a urcat cu 3%, la 216 milioane de euro.

"Au aparut semne de revenire economica continua pe anumite piete importante, in particular pe pietele emergente. In Rusia vedem in continuare imbunatatirea increderii consumatorilor si cresterea cheltuielilor acestora. Aici am beneficiat, totodata, in urma unui val de canicula fara precedent", a afirmat Doros Constantinou, directorul general executiv al Coca-Cola Hellenic.

Citeste si:

Raportul mentioneaza, de asemenea, ca masurile de austeritate implementate recent si cresterea somajului continua sa preseze veniturile populatiei si sa afecteze increderea consumatorilor pe mai multe piete, printre care Grecia, Ungaria, Bulgaria si Romania.

Pietele emergente ale grupului elen sunt Romania, Armenia, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Macedonia, Moldova, Muntenegru, Nigeria, Rusia, Serbia si Ucraina.

La noua luni, volumul vanzarilor s-a mentinut la nivelul perioadei similare din 2009, la 1,620 miliarde de navete. Veniturile nete din vanzari au urcat cu 3%, la 5,299 miliarde de euro. Totodata, profitul net a avansat cu 1%, la 417 milioane de euro.

Coca-Cola Hellenic, al doilea mare imbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial, detine in Romania patru fabrici, la Iasi, Timisoara, Ploiesti si Vatra Dornei, dupa ce a inchis in 2008 unitatea de productie de la Oradea, pentru eficientizarea activitatii.