Dealerii nu vor sa adopte o strategie de reducere a marjei de profit in favoarea volumului de vanzari
Pe piata auto romaneasca nu exista un razboi al preturilor, sustin reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), desi clientii romani au fost asaltati, incepand de la sfarsitul anului 2003, dupa salonul auto SIAB 2003, de numeroasele campanii promotionale ale importatorilor, vizand reduceri de preturi sau pachete de echipamente optionale oferite gratuit. Alaturi de alti factori favorabili, politica comerciala a importatorilor si distribuitorilor a facut ca piata auto romaneasca sa inregistreze vanzari record in 2004, de peste 180.000 de unitati, bulversand orice prognoze si inregistrand o crestere de 33,7 la suta, de doua ori mai mare decat estimau analistii. Tot anul trecut s-a inregistrat o explozie a vanzarilor de limuzine.

"Nu exista pe piata romaneasca un razboi al preturilor sau o politica de reducere a marjei de profit in favoarea volumului de vanzari. De asemenea, nu exista o corelatie intre perioada post-SIAB 2003 si un tip anumit de politica comerciala.

Este adevarat ca majoritatea importatorilor deruleaza diverse campanii in cadrul carora se ofera diverse promotii, dar aceasta tine de politica comerciala a fiecarei firme in parte. In plus, nu este vorba numai de importatori, intrucat si unul dintre producatorii nationali a avut campanii de promotie.
Tocmai intrucat nu este vorba de un razboi al preturilor, nici promotiile nu seamana intre ele - astfel, unele firme propun reduceri de preturi, altele propun pachete de optionale gratuite sau intretinere gratuita pe anumite perioade, extinderea garantiei sau creditari avantajoase", a declarat pentru Rompres directorul executiv al APIA, Marius Carp.

De asemenea, ieftinirea de facto - pretul in lei - a automobilelor este de natura sa impulsioneze piata auto, a apreciat oficialul APIA, in conditiile in care moneda nationala s-a apreciat in raport cu euro dupa octombrie 2004, cursul de schimb evoluand de la 42.000 lei pana chiar la 35.500 de lei. In aceste conditii, vanzarile de autovehicule au cunoscut o evolutie favorabila la sfarsitul anului trecut si au inregistrat un nivel aproape dublu in luna ianuarie 2005 comparativ cu perioada similara a anului 2004.

Am profitat de scaderea inflatiei si de credite

"De mentionat ca acest efect se manifesta nu numai la automobilele din import, ci si la cele de productie nationala, intrucat atat Dacia, cat si Daewoo au cotatiile de pret in euro. Piata auto este influentata simultan de un mare numar de factori si este aproape imposibil de a individualiza ponderea fiecaruia in rezultatele finale inregistrate.

Cert este ca in 2004 piata auto din Romania a avut o crestere importanta, dar la aceasta crestere au contribuit numerosi alti factori, intre care sunt de mentionat scaderea inflatiei, disponibilitatile de creditare, cresterea puterii de cumparare a populatiei, ofertele speciale anuntate de importatori si de producatori etc. Eventuale oscilatii ale cursului nu ar fi favorabile vanzarilor de automobile, dar trebuie mentionat ca efectul acestora
s-ar putea evalua numai in corelatie cu evolutiile celorlalti factori ce contribuie la dinamica pietei", a spus Marius Carp.

30 de limuzine Cadillac, in garajele romanilor

Compania MIT Motors International a vandut pe piata romaneasca 30 de automobile de lux Cadillac, in 2004, a declarat pentru Rompres directorul general al companiei, Dan Chitaru.
Cumparatorii luxoaselor automobile nord-americane au fost exclusiv barbati de peste 35 de ani, in general proprietari de companii sau oameni influenti in zona de business, a precizat directorul companiei MIT Motors. Compania a vandut in principal modelele 4x4 - SRX si Escalade, al caror pret CIP (fara taxe) poate ajunge la 58.000 de euro, iar cu toate taxele incluse poate depasi 90.000 de euro. Modelele 4x4 au o procedura mai putin complicata de omologare pentru piata romaneasca, comparativ cu limuzinele, care trebuie supuse testelor statice si dinamice.
In 2005, importatorul MIT Motors isi va schimba politica in privinta modelelor comercializate, urmand sa nu se mai axeze numai pe automobilele de teren ale constructorului nord-american. Vor fi aduse pe piata romaneasca limuzinele STS (care are tractiune 4x4) si BLS, un model conceput special pentru piata europeana, de dimensiunile unui Opel Vectra si echipat cu motor turbodiesel.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri