“Romanii nu stiu ce inseamna criza. Daca iti iei o masina marca Volkswagen in loc de un Bugatti, nu inseamna ca o duci mai greu, din cauza crizei. Atata vreme cat se formeaza cozi la iesirea din Bucuresti spre Pitesti, in fiecare vineri dupa-amiaza, insemna ca romanii au bani, daca merg la munte in fiecare weekend. Cred ca in perioada urmatoare va fi din ce in ce mai greu”, spune Russu.

Contextul economic, care s-a reflectat intr-un declin al pietei constructiilor, a afectat si evolutia afacerilor companiei, care vor scadea cu 15% in 2010, comparativ cu 2009, pana la 30,7 milioane de lei.

Cifra de afaceri Baumix s-a majorat anual cu peste 40% incepand cu 2005. In 2008, ultimul an de crestere a businessului, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 10,8 milioane de euro, in crestere cu 44% fata de 2007.

Totodata, reducerile salariale operate la jumatatea anului in sistemul bugetar, corobarate cu taierea fondurilor guvermantale pentru programul de reabilitare termica a locuintelor s-au reflectat direct in businessul Baumix.

“Am scazut si pentru ca am decis sa ne repozitionam strategia de vanzari de pe retail (magazine mici de constructii – n.red.) pe key accounts (magazine de bricolaj – n.red.), din cauza platilor neincasate”, mentioneaza Russu.

In ciuda scaderii cifrei de afaceri, producatorul de materiale de constructii a reusit sa revina pe profit net, dupa ce in 2008 si 2009 a inregistrat succesiv pierderi.

Citeste si:

Compania a inregistrat un profit net de 770.000 mil. lei (180.000 de euro) si estimeaza ca va incheia anul cu un profit net de 440.000 de lei (100.000 de euro). Castigul din 2010 s-a datorat eficientizarii costurilor operationale si a procesului de productie, prin relocarea fabricii de la Gherla in Ploiesti.

Compania si-a propus pentru 2011 cresterea cifrei de afaceri nivelul din 2009, respectiv 36 de milioane de lei.

“Nu credem in redresarea pietei in 2011. Asteptam primele semnale pozitive de pe piata materialelor de constructii grosiere, care vor atrage, in decurs de cateva luni si cresterea pietei de mortare. Speram ca 2012 sa aduca o stabilitate si poate o crestere de 5% a pietei”, subliniaza Russu.

Producatorul de materiale de constructii detine sase linii de productie in cadrul fabricii de la Ploiesti. Capacitatea de productie lunara este de 35.000 de tone.

Compania a fost infiintata in 2003 de catre Augustin Russu, fostul director de vanzari al diviziei de adezivi a grupului german Henkel, unul din competitorii Baumix.