“Am observat ca suntem foarte expusi demotivarii ca natie, in sensul ca atunci cand avem o perioada mai slaba decat cea precedenta tindem sa ne plangem de mila in loc sa tragem mai tare ca sa o depasim. Eu nu sunt de acord cu «Asta e, asa a fost sa fie» pana cand nu am facut toate eforturile si nu mai e nimic de facut”, spune Gyuri Eperjessy (foto), vorbind despre cel mai dureros adevar pe care l-a descoperit de la debutul crizei financiare in Romania.

Pe de alta parte, acesta a constatat ca nivelul de responsabilitate si loialitatea fata de companie au crescut in ultimul an. “Am observat ca oamenii buni, siguri pe nivelul lor de performanta muncesc mai mult si devin mai loiali, in timp ce aceia care muncesc sub capacitate cedeaza foarte repede la presiunea marita din ultima perioada. Din punctul meu de vedere, ultimul an nu a fost un an de schimbat jobul cu altul pe acelasi nivel in mod voluntar si majoritatea celor care au facut-o au facut-o din lipsa de incredere in abilitatile lor”, afirma Eperjessy.

Oficialul Alexandrion este convins ca anul acesta va reprezenta o perioada grea, dar este de parere ca “daca vom munci toti serios si sustinut vom avea un viitor bun”. “Ar fi de mare ajutor pentru evolutia la nivel macroeconomic daca am intelege toti ca traim alte vremuri decat acum doi ani si ca sacrificiile din prezent pot duce la o evolutie pozitiva a economiei in viitor”, completeaza Gyuri Eperjessy.

In ceea ce priveste compania in care activeaza, Eperjessy a declarat ca 2010 a reprezentat un an al investitiilor in comunicare, promotii si cresterea distributiei numerice. Alexandrion Grup Romania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 265 mil. lei (63 mil. euro), vanzarile in volum inregistrand o scadere de 3% pe fondul unei industrii in declin cu 17%.

Vanzarile au crescut pentru branduri precum Cava D’Oro, Kreskova sau Alexander.

“Perioada grea a inceput dupa Paste, care a fost departe de asteptari la nivel de consum. Ne asteptam la un prim trimestru foarte greu si la o revenire pe final de an”, declara directorul comercial al Alexandrion.

Pentru acest an compania vizeaza, in conditiile stoparii declinului industriei, majorarea cifrei de afaceri pana la 280 mil. lei si extinderea regionala.

Alexandrion Grup a inceput productia pe plan local in anul 1994, iar in luna septembrie 2010 a inaugurat o noua unitate de productie in localitatea Pleasa, judetul Prahova, situata langa vechea fabrica. Constructia proiectului, in valoare de 7 mil. euro, a fost demarata in urma cu 4 ani. Fabrica are o suprafata de 7.000 mp si are o capacitate de 350.000 de baxuri de 9 litri pe luna.

Citeste si:

In unitatea de productie lucreaza in prezent 200 de angajati.

“Nici o companie care isi plateste taxele nu poate lupta impotriva pietei negre”

Potrivit estimarilor companiei, piata neagra, un fenomen care s-a acutizat in ultima perioada pe fondul scaderii puterii de cumparare, a atins nivelul de 25% pentru brandy si 30% pentru vodka.

In opinia lui Eperjessy piata neagra in industria bauturilor alcoolice din Romania este prezenta sub trei forme – produse home made (tuica, palinca, rachiu) destinate vanzarii, fabrici mici care produc si vand exclusiv fara a plati taxe si producatori care nu respecta in totalitate legea.

“Daca asumam ca acciza reprezinta 40% din pretul de lista, asumam ca intr-o piata orientata din ce in ce mai mult spre pret jucatorii in afara legii sau la limita ei pot oferi un pret mult mai mic ca al nostru, chiar daca in conditii de calitate precare. Din punct de vedere teoretic, orice companie care produce legal poate alege sa aiba margine zero, dar nicio companie corecta nu poate vinde sub costul taxelor. In decembrie, am aflat ca in practica se poate intampla si acest lucru”, subliniaza Gyuri Eperjessy.

Singura solutie ar fi implicarea autoritatilor in stoparea acestui fenomen prin intensificarea controalelor in teren, atat in mediul urban, cat si in cel rural, coroborate cu luarea unor masuri drastice si comunicarea lor in presa. Piederile suferite de statul roman in acest context se ridica la ordinul a “zeci de milioane de euro anual, daca nu sute”, crede reprezentantul Alexandrion.

“Nicio companie care isi plateste taxele nu poate lupta impotriva pietei negre, cel putin nu in industria noastra unde acciza reprezinta ponderea de mai sus. Deci nu putem adopta nicio strategie in acest sens. Am sesizat autoritatile si vom continua sa facem acelasi lucru pe viitor”, declara Eperjessy.

Piata bauturilor alcoolice din Romania este estimata la aproximativ 350-370 milioane de euro.