Din bugetul estimat la 10,05 milioane lei pentru privatizari in 2011, 10 milioane reprezinta veniturile efective din vanzarea unor participatii la diverse societati, iar 50.000 de lei vor fi dividendele.

Veniturile realizate anul trecut din privatizarile societatilor comerciale la care MDRT era actionar s-au ridicat la suma de 5,7 milioane de lei.
"Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, in calitate de institutie publica implicata, are ca obiectiv privatizarea in primul rand a societatilor comerciale de turism a caror situatie patrimoniala si juridica este clara, printre care Lido, Germisara si THR Marea Neagra, si apoi pe masura ce se clarifica situatia patrimoniala si juridica si a celorlalte societati comerciale de turism la care este actionar, in numele statului", se arata in nota de fundamentare a actului normativ.

Din cele 10,05 milioane de lei, o suma de 9,476 milioane lei va fi transferata la bugetul statului, 200.000 lei vor fi alocate cheltuielilor legate de plata onorariilor pentru consultanti, agenti de privatizare sau firme de avocatura si cele pentru pregatirea si realizarea privatizarii societatilor comerciale.

Suma de 125.000 lei va fi destinata cheltuielilor pentru rapoarte de evaluare in procesul de privatizare si postprivatizare pentru expertize, cautiuni, evaluari in litigii, onorarii executori judecatoresti, documentatii pentru obtinerea avizului de mediu precum si alte asemenea cheltuieli.

Citeste si:

Conform prevederilor legale, pretul de oferta pe actiuni se stabileste printr-un raport de evaluare comandat de societatea comerciala ale carei actiuni sunt puse in vanzare la solicitarea institutiei publice implicate.

Din restul banilor, 20.000 de lei vor reprezenta cheltuielile cu indemnizatiile de delegare in tara si deplasari interne transport si cazare. Deplasarile se realizeaza in scopul pregatirii procesului de privatizare sau pentru participarea in comisii de licitatii pentru vanzarea de active din patrimoniul societatilor comerciale de turism.

Suma de 65.000 lei va fi destinata cheltuielilor cu reclama si publicitatea, reprezentand cheltuielile cu publicarea anunturilor de vanzare de actiuni.