Guvernul a adoptat in sedinta de saptamana trecuta, o ordonanta de urgenta privind reorganizarea AVAS prin absorbtia Oficiului Participatiilor Statului si a Privatizarii in Industrie (OPSPI). Pe lista celor 41 de companii care vor trece din portofoliul Oficiului la AVAS se afla si Automobile Craiova.

„As fi foarte fericit ca procesul de privatizare sa se incheie chiar mai rapid decat ceea ce prevede planul de actiune. Va pot asigura insa ca procesul va fi corect si transparent pentru toti participantii”, a afirmat premierul Tariceanu in cadrul intrevederii cu reprezentantii General Motors, informeaza comunicatul remis NewsIn de Guvern. Potrivit informarii remise de Executiv, reprezentantii companiei l-au asigurat pe premierul Tariceanu ca sunt interesati sa participe la procesul de privatizare a Daewoo Automobile Craiova, avand in vedere planurile de dezvoltare ale companiei in viitor.

Anuntul preliminar privind relansarea privatizarii Daewoo Craiova a fost publicat in 5 decembrie. Potrivit planului de actiune stabilit, finalizarea intregului proces si incheierea contractului ar urma sa aiba loc pana in luna iunie a anului viitor.

Citeste si:

La intrevedere au participat David Meline, vicepresedinte General Motors Europa, Roger Johansson, vicepresedinte General Motors Powertrain Europe si Eric Stevens, vicepresedinte General Motors Europe Manufacturing.

Statul roman a finalizat preluarea Daewoo Craiova, la mijlocul lunii trecute, prin semnarea de catre Daewoo Motor Co. Ltd Coreea si Daewoo Automobile Romania SA a Certificatului de Finalizare a Tranzactiei, prin care compania romana a rascumparat 51% din actiunile detinute de compania coreeana. Valoarea tranzactiei a fost de 60 de milioane de dolari, valoarea pachetului de actiuni fiind de 50 de milioane de dolari, iar 10 milioane de dolari reprezinta datoriile uzinei catre firme din grupul Daewoo.

Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din Romania. in afara de General Motors, si-au manifestat interesul pentru reluarea procesului de privatizare a uzinei de la Craiova companiile Ford, Renault – Nissan, Cherry si Tata.