Potrivit actului normativ publicat luni in Monitorul Oficial, a fost modificat art. 13 din Hotararea din 12 aprilie care prevede infiintarea Companiei Nationale (CN) Aeroporturi Bucuresti. Astfel, noua hotarare prevede ca cele doua companii, respectiv Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu, vor functiona separat pana la data inmatricularii la Oficiul Registrului Comertului a CN Aeroporturi Bucuresti.

Vechea hotararea a intrat in vigoare pe 12 mai, insa nu a putut fi aplicata din cauza nefinalizarii procedurii legale de inmatriculare la Registrul Comertului a noii societati rezultate din fuziune, respectiv, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti - SA.

Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a declarat ,la inceputul lunii iunie, ca fuziunea aeroporturilor Baneasa si Otopeni a fost suspendata prin hotarare judecatoreasca, urmand ca Ministerul Transporturilor sa faca recurs si sa modifice actuala ordonanta privind infiintarea Societatii Aeroporturi. Orban este de parere ca decizia de suspendare a fuziunii celor doua aeroporturi va afecta procedurile privind privatizarea Societatii de Aeroporturi Bucuresti, deoarece nu va putea fi ales consultantul.

Citeste si:

Ministrul a adaugat ca Aviatia Utilitara a facut o noua cerere pentru retrocedarea altor 17 hectare de teren aflate in apropierea pistei de la Baneasa. "Aviatia Utilitara si-a adus aminte dupa cativa ani ca mai are de luat un teren de 17 hectare si cred ca aceasta opozitie este folosita ca forma de presiune asupra Ministerului Transporturilor pentru a aproba cererea legata de cel de-al doilea teren", a afirmat ministrul. Orban a precizat ca aceasta solicitare este in procedura administrativa si ca nu a fost trecuta in contestatia facuta de Aviatia Utilitara.

Procesul de fuziune dintre cele doua aeroporturi a inceput in luna martie. Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti va avea doua puncte de lucru, respectiv aeroporturile Otopeni si Baneasa. In urma fuziunii, ar fi trebuit sa fie elaborate proiecte comune de dezvoltare a infrastructurii, precum si o politica de marketing si manageriala unitara. Printre avantajele pe care le-ar fi adus fuziunea celor doua aeroporturi s-ar fi numarat eliminarea unei eventuale competitii intre cele doua aeroporturi, precum si constituirea unui pachet de actiuni care sa fie listat la bursa in vedera privatizarii.