Cele 12 inspectorate regionale vor fi organizate la Iasi, Galati, Constanta, Prahova, cu sediul in Ploiesti, Arges, cu sediul in Pitesti, Dolj, cu sediul in Craiova, Hunedoara, cu sediul in Arad, Sibiu, Satu Mare, Cluj, Bucuresti-Ilfov, se arata intr-un comunicat de presa.

Oficialii ANPC spun ca noua organizare va conduce la imbunatatirea activitatii de supraveghere a pietei prin realizarea de actiuni de control bazate pe specificul regional si se va realiza o mai buna activitate in domeniul instruirii personalului, prin realizarea unor activitati de formare profesionala, in functie de nevoile si specificul regiunilor. Numarul mai mic de structuri regionale cu personalitate juridica, fata de cele 42 de structuri teritoriale existente in prezent, va contribui la o rapida circulatie a documentelor, iar sistemul informatic, va permite o mai buna legatura intre inspectoratele regionale, precum si intre inspectoratele regionale si sediul central, reducand calitatea de informatii si documente, aflate in circulatie, se mai precizeaza in comunicat.

In cadrul autoritatii se va infiinta o directie care va coordona activitatea de consiliere, supraveghere si control, atat pentru produse cat si pentru servicii destinate consumatorilor, asigurandu-se astfel o mai buna coordonare si corelare a activitatilor, pentru a se evita suprapunerile. Hotararea de Guvern adoptata prevede si o suplimentare a schemei de personal a Autoritatii, cu 11 posturi, din care 5 posturi redistribuite de la Ministerul Transporturilor si 6 posturi suplimentare. Numarul de posturi aprobate in prezent este de 690, fata de 679 existente. Dintre acestea, 136 sunt in aparatul central al autoritatii.

Citeste si:

Actul normativ schimba si denumirea functiilor publice de conducere de „director general” in „inspector sef”. Personalul de executie este incadrat pe functia publica de executie de „inspector” si, mai mult, chiar personalul de conducere are si atributii de control. Autoritatea este condusa de un presedinte, ajutat de un vicepresedinte, ale caror functii sunt asimilate cu functia de secretar de stat, respectiv subsecretar de stat, numiti prin decizie a Primului-ministru.

Conform comunicatului, autoritatea se va reorganiza in 30 de zile de la data intrarii in vigoare a Hotararii adoptate.