Reprezentantii BCR sustin ca nu au dorit sa se ajunga la un astfel de demers juridic, insa decizia justitiei arata ca si clientii trebuie sa se supuna clauzelor contractuale convenite intre parti. Mai multi clienti nemultumiti ai BCR au inceput in vara trecuta sa se organizeze in grupuri pe Yahoo si dupa cateva luni au decis sa dea in judecata banca, in cadrul unui proces colectiv in care sunt asistati de avocatul Gheorghe Piperea. Clientul Marian Toma a decis, insa, sa dea singur banca in judecata.

"Justitia a luat o hotarare corecta. Inalta Curte de Casatie si Justitie s-a pronuntat pentru prima data irevocabil in ceea ce priveste modul de calcul al dobanzii variabile. Curtea a confirmat prin decizia sa ca BCR respecta prevederile legale, iar clientii trebuie sa se supuna clauzelor contractuale convenite intre parti. Banca nu a dorit sa se ajunga la astfel de situatii si regretam orice litigiu fie si cu un singur client. Cu atat mai mult regretam situatia, tinand cont de faptul ca am avut deschidere totala pentru dialog cu clientii nostri in ceea ce priveste costurile contractelor de imprumut pe acestia le-au semnat de buna voie", sustin reprezentantii BCR.

BCR a fost reprezentata in procesul cu Marian Toma de avocatul Valeriu Stoica, fost ministru al Justitiei si membru PDL.

Citeste si:

"Este regretabil ca au fost create artificial asteptari nerealiste care inseamna timp si bani pierduti. Cei care initiaza litigii neintemeiate trebuie, insa, sa aiba responsabilitatea suportarii costurilor procesuale aferente", mai subliniaza oficialii BCR, neprecizand inca totalul costurilor de judecata pe care le va suporta Marian Toma.

In plus, un grup de clienti nemultumiti ai BCR trebuie sa plateasca cheltuieli de judecata de circa 56.000 de lei, dupa ce Curtea de Apel Bucuresti a respins irevocabil cererea formulata de casa de avocatura Piperea si Asociatii pentru suspendarea platii ratelor la credite, intrucat a considerat-o nefondata. In acest dosar sunt implicate peste 200 de persoane.

In tot acest context, BCR ii indeamna pe clientii care au dificultati de rambursare sa vina sa discute cu banca. Oficialii BCR sustin ca au peste 15.000 de familii carora le-au acordat solutii pentru a le micsora presiunea financiara lunara.