Pentru anul trecut, bugetul institutiei prevedea venituri totale de 80 milioane de lei, din care venituri din taxe de 67,1 milioane de lei si venituri financiare de 12,9 milioane de lei.

Potrivit datelor din raport, CSA a realizat venituri din taxe de 46,14 milioane de lei, alaturi de venituri financiare de 6,63 milioane de lei. Cheltuielile Comisiei au insumat 71,69 milioane de lei, sub suma estimata, de 80 milioane de lei.

Defalcat, bugetul prevedea cheltuieli curente de 71,57 milioane de lei si cheltuieli de capital de 8,43 milioane de lei. Situatiile financiare ale CSA arata ca s-au realizat cheltuieli curente de 65,76 milioane de lei si cheltuieli de capital de 5,93 milioane de lei.

Potrivit legislatiei, veniturile autoritatii de reglementare se constituie din taxa de functionare achitata de societatile de asigurare si brokerii de asigurare, taxele de autorizare, contributia datorata de societatile de asigurare care practica asigurari obligatorii si alte surse.

Raportul anual nu explica de ce institutia a inregistrat pierderi si cum vor fi acoperite sau de ce veniturile nu s-au realizat conform bugetului stabilit.

"Situatiile financiare la 31.12.2011 au fost elaborate cu respectarea Legii contabilitatii 82/1991 (...) si a reglementarilor legale privind inchiderea conturilor contabile, intocmirea si depunerea situatiilor financiare privind executia bugetara la 31 decembrie 2011. Potrivit Raportului elaborat privind nivelul de asigurare al managementului asupra fiabilitatii sistemului contabil (...) nu au fost constatate abateri sau incalcari de acte normative", se spune in document.

In cazul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP), care in 2011 a consemnat un rezultat negativ de 1,55 milioane de lei, in raportul anul al institutiei se spune ca "Pierderea inregistrata (...) va fi acoperita din rezultatul reportat din anii precedenti".

Citeste si:

De asemenea, raportul anual al CSA nu prezinta date cu privire la numarul de salariati al institutiei.

"In noiembrie 2011, a fost aprobata o noua structura organizatorica interna, in scopul compatibilizarii obiectivelor strategice ale CSA cu actualul sistem european de supraveghere a pietelor financiare si de trecere la noul regim de solvabilitate, Solvency II. Astfel, dintr-un numar de 28 de directii generale respectiv directii, structura organizatorica intrata in vigoare la 1 decembrie 2011 cuprinde 12 directii de specialitate", se spune in raport.

Decizia de reorganizare a CSA si, implicit, de restructurare a personalului institutiei, a fost adoptata dupa analiza rezultatelor unui audit intern, demarat in scopul evaluarii veniturilor si cheltuielilor la momentul preluarii mandatelor de catre actualii membri ai Consiliului CSA.

"Rezultatele auditului intern au reliefat nevoia restructurarii organizatorice si aplicarea unor masuri de reducere a cheltuielilor. Prin urmare, Consiliul CSA a decis reorganizarea institutiei pe o structura simplificata, care a impus si o reducere de personal cu pana la 10%", se arata in document.

Ultima cifra privind numarul de salariati ai CSA este disponibila in raportul institutiei din 2010. "La sfarsitul anului 2010, CSA avea un numar de 163 de salariati in sediul central si reprezentantele regionale, cu un angajat mai putin decat in 2009", se spune in raport.

La finele anului precedent, Comisia nu avea restante la plata obligatiilor catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor de somaj sau bugetul asigurarilor sociale de sanatate.