ASF a sesizat, din petitiile transmise de catre consumatori, precum si din activitatea de monitorizare demarata de la inceputul anului, "anumite practici si situatii care implica polite de asigurare a pachetelor de servicii turistice cumparate de consumatori de la agentiile de turism cum ar fi precizarile incluse in contracte referitoare la serviciile cumparate - cazare cu mic dejun inclus sau nu, servicii care sunt facturate separat pentru acelasi sejur s.a.m.d.".

Ca uamre, autoritatea recomanda consumatorilor sa acorde o atentie deosebita precizarilor obligatorii din contractul de comercializare a pachetului de servicii incheiat de agentia de turism cu turistii (Ordinul nr. 235/2001 emis de Ministerul Turismului), indiferent de modul de prezentare al acestuia (catalog, pliant, alt inscris) cu privire la faptul ca turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agentiei, precum si termenele si conditiile in care turistul poate solicita plata despagubirilor.

Obiectul politelor de asigurare este acoperirea de asigurator a riscului de neplata pe care il are agentia de turism fata de turisti, cauzat de neexecutarea integrala sau partiala a contractelor de comercializare a pachetului de servicii turistice, in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei, respectiv atunci cand agentia nu achita debitul in termen de 15 zile calendaristice de la primirea de la turist a documentelor justificative sau daca intrerupe in mod unilateral acordarea serviciilor.

In cazul nefast al insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism de la care ati achizitionat un pachet turistic, ASF recomanda:

  • sa va adresati agentiei de turism, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in termen de 15 zile de la data incheierii derularii pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
  • sa anuntati asiguratorul prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in termen de 5 zile de la data confirmarii adresate agentiei, cu privire la rambursarea sumelor achitate si/sau cheltuielilor de repatriere.
  • daca in termen de 10 zile nu ati primit de la agentia de turism rambursarea sumelor cuvenite, puteti transmite asiguratorului, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, o cerere de despagubire insotita de: copii ale documentelor justificative (contractual de comercializare a pachetului de servicii turistice, confirmarile de primire, documente de plata sau documentele de transport si cazare)", precizeaza ASF.

Despagubirea nu poate depasi suma achitata de turist in contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice si va fi platita in termen de 30 de zile de la data primirii de catre asigurator a documentelor justificative de la turist. ASF sta la dispozitia consumatorilor pentru informatii si clarificari la numarul gratuit de telefon 0800 825 627.

Sursa foto: Maldive / Shutterstock