BCR, cea mai mare banca din piata locala dupa active, acuza unii avocati de rea-credinta, denumindu-i "samsari de litigii", deoarece incurajeaza clientii sa continue procesele cu banca, desi aceasta are o strategie de inchidere amiabila a litigiilor cu clientii. Banca ia in considerare sa ii actioneze in instanta pe acesti avocati "care deformeaza mincinos realitatea in actiunile contra bancii".

"Ofertele de ajustare a sarcinii financiare, lansate in piata de mai multe banci, demonstreaza ca pentru orice provocare sociala exista o solutie comerciala, iar cazurile avocatilor care isi exprima public dezamagirea asupra intelegerilor amiabile dintre banci si clienti sunt dovezi de rea credinta a avocatilor. Recunoastem ca, din cauza pozitiilor inflexibile ale bancilor din trecut, litigiile de acest gen au fost un motor de castig nesperat si nemeritat pentru acesti avocati, dar observam ca schimbarea de abordare a bancilor creeaza frustrari serioase in randul acelor avocati care pierd astfel o sursa de venit si de vizibilitate", spune BCR intr-un comunicat.

Pe de alta parte, avocatii sustin ca este dificil sa stabilim fapta ilicita daca BCR va merge mai departe si va incepe demersurile in instanta, insa o astfel de actiune ar putea sa puna, in schimb, presiune pe acesti avocati si sa starneasca o dezbatere publica interesanta.

"Ca avocati, ne este interzisa publicitatea, dar nu exista o interdictie clara in sensul <<asmutirii>> clientilor. Insa, una este sa fii un avocat patimas si alta este sa transformi aceste litigii intr-un business personal. Poate ca este mai putin etic ce fac unii avocati in procesele cu bancile (Gheorghe Piperea fiind cel mai vocal in procesele cu BCR - n.r.), dar pana la urma si avocatul traieste din procese", a declarat pentru wall-street.ro un avocat specializat in litigii.

BCR mai sustine ca acesti avocati fac promisiuni inselatoare referitoare la dobanzi nerealiste si, prin omisiune, clientii sunt indusi in eroare. Majoritatea proceselor au fost pierdute la instantele de apel si ICCJ, rata de succes a bancii fiind in jur de 80%.

"Din pacate, in cazul unor astfel de profesionisti a intervenit o reala deformare profesionala, din stimabili specialisti in Drept acestia transformandu-se in banali samasari de litigii. Tocmai din acest motiv, remarcam lipsa orientarii catre solutii mutual benefice si inflamarea a conflictului cu orice pret, inclusiv cu cel al unor neadevaruri crase (grosolonia unor afirmatii mincinoase facandu-ne sa luam in considerare actionarea in judecata a avocatilor care le-au proferat). Singurul scop pare a fi acela de a profita financiar de pe urma intermedierii litigiilor intre consumatori si banci", sustin reprezentantii Departamentului Juridic, BCR.

Banca sustine ca are o strategie de inchidere amiabila a litigiilor de peste doi ani de zile, dar reactia prompta a acestor avocati a fost aceea de a acuza BCR de „terorism contractual”. Comunicatul BCR vine in contextul in care, din septembrie, banca ofera clientilor cu credite garantate posibilitatea de a beneficia de rate reduse in medie cu 20%. BCR a redus dobanzile pana la media pietei in acest moment, respectiv 4,95% pe an. La un sold de circa 51.000 euro pentru un credit ipotecar in derulare, rata clientului ar putea cobori cu aproape 150 de euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri