"O imbunatatire ar putea fi adusa prin implementarea unor baze de date gestionate de ASF care sa contina autovehiculele care au fost declarate dauna totala si pentru care nu exista dovezi privind reparatia si repunerea in circulatie in buna ordine, precum si persoanele care au savarsit fraude. In momentul de fata, masurile luate de asiguratori de cele mai multe ori sunt reactive, in sensul in care de cele mai multe ori, doar dupa subscriere se pot face verificari mai amanuntite privind obiectul asigurat si riscul la care este expusa societatea de asigurari respectiva", a declarat Anca Babaneata (foto).

De asemenea, in opinia sa, "se poate lua in calcul si implementarea unui mecanism de certificare de catre RAR a reparatiilor efectuate autovehiculelor ce au suferit daune majore si care au fost repuse in circulatie. In acest fel ne putem asigura ca autovehiculele au fost reparate corespunzator si nu doar „pregatite” pentru o noua introducere in asigurare".

Societatile de asigurari au subscris in primele noua luni din 2015 (ultimele date agregate la nivel de piata disponibile) pe categoria de asigurari de mijloace de transport terestru (CASCO) un volum de prime brute in valoare de 1.255.367.516 lei, ceea ce reprezinta o pondere de 25,02% din total asigurari generale. Comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut, valoarea primelor brute subscrise a scazut cu 1,27% in valori relative si cu 16.206.822 lei in valori absolute.

In ceea ce priveste indemnizatiile brute platite pe CASCO, in perioada analizata, valoarea acestora a ajuns la 930.570.655 lei si a reprezentat o pondere de 32,34% din totalul despagubirilor platite pentru asigurarile generale, in scadere cu 13,73% fata de trimestrul trei din 2014. Cele mai mari plati aferente acestei clase au fost raportate de catre urmatoarele societati: Groupama Asigurari (201.647.571 lei, respectiv 21,67% din totalul indemnizatiilor brute platite pentru CASCO) Allianz-Tiriac Asigurari (181.324.512 lei, respectiv 19,49%) si Omniasig VIG (163.638.565 lei, respectiv 17,58%), potrivit ASF.

Citeste si:

Cea mai mare despagubire platita in 2015 de Gothaer Asigurari este in valoare de 2.850.509 lei pe segmentul Asigurarilor de Garantii, in timp ce, pe segmentul CASCO, cea mai mare despagubire atinge valoarea de 424.404 lei. Pe segmentul Property, cel mai mare dosar de dauna platit insumeaza 1.216.121 lei. Gothaer Asigurari Reasigurari nu subscrie RCA, aceasta linie nefacand parte din planurile imediate de dezvoltare a companiei.

Daunalitatea pe segmentul CASCO in 2016

"Daunalitatea, in general, este influentata de mai multi factori, dintre care severitatea si frecventa au o pondere majora. Apreciem ca schimbarile aduse codului rutier vor avea un impact pozitiv in ceea ce priveste comportamentul participantilor la trafic, comportament ce poate duce implicit la scaderea frecventei accidentelor rutiere", spune Anca Babaneata.

Managerul Gothaer Asigurari arata ca "acelasi lucru nu se poate spune si despre severitate, dat fiind faptul ca in continuare infrastructura rutiera din Romania este o cauza a unor evenimente grave, cum ar fi coliziunile frontale care genereaza daune majore autovehiculelor implicate si in multe cazuri chiar si vatamarea pasagerilor". Plecand de la aceste premise exprimate anterior, si nu numai, in 2016 societatea Gothaer Asigurari se asteapta mai degraba la o stagnare la nivelul anilor precedenti a daunalitatii, decat la o imbunatatire.

Pentru avarii si furt, polita CASCO este in general valabila doar pe teritoriul Romaniei, dar mai multe societati de asigurare ofera acoperire si in statele Spatiului Economic European, eventual contra unei prime suplimentare sau in cazul in care se incheie la acelasi asigurator atat polita CASCO, cat si cea RCA. In general, asigurarea CASCO se ofera autovehiculelor cu varsta pana la opt ani, doar anumite societati primind in asigurare vehicule mai vechi (dar pana la 12 ani).