"Asigurarea este cumparata de agentiile de turism, dar beneficiarii acestei asigurari sunt cei care au cumparat pachete de servicii de turism, obiectul politelor de asigurare fiind acoperirea de asigurator a riscului de neplata pe care il are agentia de turism fata de turisti, cauzat de neexecutarea integrala sau partiala a contractelor de comercializare a pachetului de servicii turistice, in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei, respectiv atunci cand agentia nu achita debitul in termen de 15 zile calendaristice de la primirea de la turist a documentelor justificative sau daca intrerupe in mod unilateral acordarea serviciilor", potrivit unei comunicari a ASF pe Facebook.

In continuare se arata ca "despagubirea nu poate depasi suma achitata de turist in contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice si va fi platita in termen de 30 de zile de la data primirii de catre asigurator a documentelor justificative de la turist. Valoarea totala a asigurarii pe agentie de turism este in general mai mica decat valoarea pachetelor turistice contractate de agentie, ceea ce poate duce la o despagubire mai mica decat suma platita de turist. De verificat acest aspect cu agentia de turism".

Citeste si:

Astfel, in contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice pe care il incheiati cu agentiile de turism, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt inscris), este obligatoriu sa se consemneze faptul ca sunteti asigurat in calitate de turist pentru insolvabilitatea sau falimentul agentiei, precum si conditiile si termenele in care puteti solicita plata despagubirilor.

"Atentionam astfel consumatorii ca este important ca, la achizitionarea pachetelor de servicii turistice, sa verifice daca agentia de turism are incheiata o polita de asigurare in conformitate cu legislatia aplicabila si care este societatea de asigurare", arata, de asemenea, ASF.

Sursa foto: legenda / Shutterstock