"Suntem in discutii cu autoritatile si Banca Nationala a Romaniei in privinta unei armonizari a legislatiei pentru a permite unor procese digitale integrale in serviciile financiar-bancare din Romania. La nivelul asociatiei am format un grup de lucru, am pornit de la un studiu realizat de firma de consultanta Roland Berger, care a identificat principalele bariere, in principal din punct de vedere legal, care stau in calea adoptarii complete a unui proces de digitalizare. Acest studiu identifica un numar de regulamente, de legi care ar trebui modificate, armonizate si in contextul legislatiei europene pentru permiterea acestor procese digitale integrale", a afirmat Rodica Tuchila in cadrul conferintei Banking 2.0, organizata de wall-street.ro in parteneriat cu Visa, Patria Bank si Euronovate.

Bancile au initiat mai multe instrumente electronice in ultima perioada, procesele digitale fiind orientate pe relatia cu clientul, a afirmat Rodica Tuchila.

Este importanta asigurarea securitatii si in acest sens inclusiv educarea financiara a clientului

"Ce incercam noi sa facem este un proces de armonizare a reglementarilor si a practicilor. Exista multe reglementari in care articolele nu permit digitalizarea completa sau sunt neclare si permit interpretari diferite din partea juristilor sau autoritatilor si atunci ne-am propus niste obiective. Unul dintre ele ar fi acordarea de credite online si in prima faza ne gandim la acordarea de credite online pentru clientii care au deja internet banking, mobile banking, cu utilizarea credentialelor pe care banca le utilizeaza in astfel de operatii", a spus reprezentantul BNR.

Un alt obiectiv este inrolarea clientului online.

"Suntem in discutii cu autoritatile fiscale pentru a permite ca acele acorduri pentru consultarea bazelor de date ale ANAF, ale Biroului de Credit sau ale altor entitati, sa fie permisa si in format electronic, nu numai cu semnatura clientului data pe un format de hartie", a declarat Rodica Tuchila.

Citeste si:

ARB spera ca in perspectiva sa se ajunga la digitalizarea tuturor proceselor.

"Este un proces in curs si speram sa ne miscam destul de repede macar in aceasta prima faza, in care ne gandim la internet banking si mobilebanking, dar in perspectiva ne gandim la digitalizarea tuturor proceselor si pentru call-center-uri si pentru home banking si asa mai departe", potrivit acesteia.

ARB colaboreaza cu BNR pentru schimbarea unor regulamente.

"Se discuta deja despre modificarea unor regulamente care sa nu mai trateze instrumentele cu plata, ci autorizarea serviciilor de plata, ceea ce ar permite si uilizarea canalelor electronice prin care aceste servicii sunt folosite si validitatea utilizarii semnaturii, a credentialelor, in aceste aplicatii. Avem un dialog permanent cu BNR, cu ANAF. Exista acel protocol cu ANAF care functioneaza de doi ani de zile. Acest sistem a simplificat deja procesul de creditare, dar dorim sa facem un pas in plus si sa permitem si acordul electronic al clientului pentru consultarea acestor date la ANAF. Discutiile vor continua", a spus Rodica Tuchila.