ING Asigurari de Viata vrea sa vanda circa 13.000 de polite de asigurare de viata cu componenta investitionala (Unit-Linked) pana la sfarsitul anului prin noua gama de produse lansata, a specificat directorul general al asiguratorului, Cornelia Coman.
Noua gama de produse unit-linked (denumita GenT) a fost lansata cu ocazia implinirii a 13 ani de activitate a companiei de asigurari in Romania, iar actuala generatie o va inlocui pe cea veche. Gama este impartita in 3 pachete: GenT pentru investitii, pentru copii si pentru pensie.

"La ING, categoria asigurarilor unit-linked marcheaza o revenire constanta de la inceputul anului 2010. Daca in cursul anului trecut s-a remarcat o crestere a apetitului pentru produse ce ofera protectie si randamente garantate, in portofoliul de contracte noi incheiate la ING in intervalul ianuarie-mai 2010 se observa o accentuare a interesului pentru asigurarile unit linked", a declarat Cornelia Aurelia Coman (foto). Din totalul contractelor noi incheiate inprimul trimestru, produsele de tip unit-linked detin o pondere de 43% (vezi grafic), nivel dublu fata de cel inregistrat in aceeasi perioada din 2009.

De altfel, produsele unit linked au o pondere de 50% din totalul primelor brute subscrise in 32% din tarile Europei.

Evolutia produselor unit-linked (UL) in total piata asigurari din Romania



Sursa grafic: ING Asigurari de Viata


In acest context al cresterii apetitului asiguratilor romani pentru produsele investitionale, ING a lansat noua gama de produse tintind sa vanda circa 13.000 de polite Unit-Linked in a doua jumatate a anului.

„Ma astept sa vindem circa 12.500-13.000 de polite unit-linked in al doilea semestru din 2010, reprezentand aproximativ jumatate din totalul politelor noi despre care estimam ca vor fi incheiate de ING in a doua jumatate a anului 2010”, a precizat Coman adaugand ca cealalta jumatate a politelor este reprezentat de asigurarile traditionale.

La nivelul intregului an 2010 , asiguratorul si-a propus sa vanda circa 50.000 de polite, distributia fiind egala intre produsele traditionale si cele cu componenta investitionala. In prezent, asiguratorul are un potrofoliu total de 333.000 de contracte de asigurari de viata.

„O pondere de 50% din noile vanzari de rpoduse de tip Unit -Linked o vor avea asigurarile pentru investitii, urmate de cele pentru copii (30%) si asigurarile in vederea pensionarii (20%)”, a estimat seful ING Viata liderul segmentului cu o cota de piata de 32,4%.

Noua structura a produselor unit-linked presupune o crestere a nivelului minim al sumei asigurate de la 6.000 lei la 13.000 lei pentru politele pentru investitie, respectiv 15.000 pentru pensie si copii.

In cazul politei GenT pentru Investitii, prima minima anuala este de 1.500 de lei, iar la GenT pentru Copii si pentru Pensii, prima minima este de 1.100 lei. Contractele se pot incheia pe minim 10 ani. Asigurarile nu au valoare de rascumparare in primii 2 ani, dupa aceasta data putand fi rascumparate partial sau in totalitate.

Pachetul destinat investitiilor presupune acumularea de fonduri pentru atingerea unui obiectiv sau doar ca fond de urgenta. De asemenea, sunt cumparate unituri de loialitate din 50% din taxa de administrare a politei (reprezinta unprocent din valoarea medie anuala a programului de investitie , care in functie de programul ales este intre 1-1,8% n.r.).

Prin produsul de pensie clientilor li se ofera posibilitatea de acumulare de fonduri, in special in cazul pensioanrii anticipate, iar in caz de invaliditate, compania de asigurari preia plata primelor.

Prin cel destinat copiilor se pot acumula fonduri necesare educatiei, iar plata primelor este preluata de asigurator in caz de deces sau invaliditate. La fel ca si in cazul produsului de investitii sunt cumparate unituri de loialitate cumparate din 50% din taxa de administrare a politei, iar cu 3-5 ani inainte de terminarea perioadei de plata a primei, clientului i se va face recomandarea de a-si revizui strategia de investitie in vederea unei alocari mai mari in fonduri cu risc mai scazut pentru a-si proteja ceea ce a acumulat

O alta noutate a produselor Unit-Linked presupune o structura clara de separare a componentei de protectie fata de cea de investitie. Astfel, in cazul costurilor legate de componenta de protectie, acestea nu vor mai fi deduse din unituri prima de asigurare fiind esalonata totala intre cele doua componente (protectie si investitii n.r.).

Pe langa beneficiile presupuse de aceste produse in mod uzual ele prezinta si beneficii fiscale. Spre dosebire de produsele bancare la asigurarile de viata nu este impozitat, conform codului fiscal actual, nici un venit rezultat din investitiile prin asigurari de viata.

Coman amai spus ca ING Asigurari de Viata colaboreaza cu patru banci (ING Bank, City Bank, Piraeus Bank si Ge Money), primele doua dintre acestea incheind si asigurari de tip unit-linked. Totodata, compania colaboreaza si cu 25 de brokeri de asigurare.

Produsele de tip unit linked au prezinta de asemenea avantajele unui fond de investitii precum diversificarea riscului, management profesionist, acces la instrumente dificil de accesat de micul investitor si protectie prin asigurare de viata.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri