1&1 este cea mai mare companie pe plan global furnizoare de servicii de web hosting, cu afaceri de 1,9 miliarde in 2010, in crestere de la 1,7 miliarde. “Atat pe plan international cat si in , compania este stabila din punct de vedere financiar. Lucrand pe baza de abonamente nu am fost afectati de criza economica si vom inregistra crestere si in 2011”, spune pentru wall-street.ro Wolfgang Gunne, general manager al 1&1 Development SRL, filiala locala a companiei germane.

Compania nu are niciun client pe piata locala, cei peste 200 de deservind clienti internationali. “Nu este relevant ce venituri am generat strict in tara, intrucat echipa noastra lucreaza pentru infrastructura celor 70.000 de servere detinute de 1&1 pe plan international, pentru a mentine la nivel ridicat accesul la peste 30 de milioane de conturi de e-mail pentru clientii internationali ai companiei. Sunt servicii care nu se vad dar de importanta vitala”, explica Gunne.

Pe langa acestea, echipa locala va dezvolta in curand si primele produse “made in Romania”, in principal solutii de hosting. “Daca pana in prezent am lucrat in special asupra platformelor, punand la dispozitie tehnologia necesara pentru rularea acestora, incepem, incet-incet, sa dezvoltam in Romania si solutii mai vizibile, cum ar fi cele de hosting”, mai spune Wolfgang Gunne.

Compania va mai angaja specialisti in programare – PHP, C++ sau Java. Centrul de dezvoltare din Romania este dublat de cel din unde compania are circa 1.100 de angajati. 20% din forta de dezvoltare a companiei este situata in Romania. “Suntem deschisi catre parteneriate cu firme locale, desi pana in prezent nu am incheiat decat cu firme de HR sau PR”, spune Gunne, care admite faptul ca nu are legaturi puternice cu alte firme de dezvoltare IT din tara. Filiala autohtona a 1&1 nu este prezenta pe retelele sociale insa general managerul companiei spune ca, in curand, vor intra pe mai multe canale sociale “pentru ca este normal sa comunicam. Vreau sa fim recunoscuti ca fiind unul dintre angajatorii de top din si din Romania”, spune el.

Gunne considera ca este important ca general manager-ul companiei sa stea cel putin cateva minute pe zi printre angajati, sa “le ia pulsul”. “Normal, nu asta este parte din job-ul de baza dar angajatii apreciaza cand ma vad intrucat realizeaza ca sunt accesibil, tangibil. Deseori trec printre ei fara un scop precis ci doar ca sa ma vada, eventual sa mai schimbe o vorba-doua cu mine”, considera el.

Citeste si:

Una dintre provocarile lui rezida in nevoia de a creste businessul sustinut si ponderat – “trebuie sa ne definim clar posibilitatile si nevoile pe care le avem. Putem angaja in nestire dar fiecare om trebuie sa fie justificat, sa aiba rolul sau. Depindem mult de filialele internationale ale companiei, de extinderea si nevoile lor”, mai spune general managerul companiei.

Un portal web eficient trebuie sa aiba logica

Oficialul companiei considera ca, pentru ca un portal sa fie cat mai bine realizat, in primul rand trebuie sa aiba logica. “Toate sectiunile utile trebuie sa fie plasate vizibil, astfel incat sa nu trebuiasca sa dau scroll pentru a le gasi. De asemenea, de la prima vedere, trebuie sa stiu la ce sa ma astept cand deschid pagina. Totodata, site-urile trebuie sa fie in ton cu ultimele tehnologii”, considera el.

Managerul 1&1 detine un telefon BlackBerry si un Nexus S, subliniind ca il intereseaza tehnologia si vrea sa cunoasca cat mai multe despre ea. “Android este o poveste de succes pe care o urmaresc atent si ma intereseaza in mod special, intrucat si noi oferim clientilor pachete speciale cu tablete bazate pe acest sistem de operare”, spune el.

Totodata, Wolfgang Gunne citeste destul de des carti de business, recomandand autorii Fredmund Malik sau Peter Drucker.