Sustinut de industrii cat se poate de diverse din cele doua tari, proiectul Quaero isi propune sa conteste suprematia Google si Yahoo!, cu sprijinul unor nume mari, inclusiv al presedintelui francez Jacques Chirac.

Quaero, cuvant care in limba latina inseamna „eu caut“, este o initiativa public-privata pentru dezvoltarea mai multor instrumente digitale sofisticate, inclusiv a unui nou motor de cautare multimedia pe Internet. Pentru aceasta, Franta si Germania au lasat deoparte pericolul unor neintelegeri si au ales un nume latin pentru proiectul care, potrivit presei internationale, se afla intr-o stare avansata a negocierilor privind finantarea.

Investitii de miliarde

Sumele vehiculate in acest sens saptamana trecuta oscileaza intre 1 si 2 miliarde de euro, pe o perioada de cinci ani. Banii ar urma sa provina de la cele doua guverne, precum si de la giganti in domeniul IT&C din ambele tari, precum Thomson, Siemens, France Telecom si Deutsche Telekom.

Sustinerea pentru acest proiect - conceput anul trecut de Chirac si fostul cancelar german Schröder - este mult mai larga si atinge domenii nebanuite ale industriei europene. O parte din fonduri provin de la Agentia franceza pentru Inovatie Industriala, la recomandarea lui Jean-Louis Beffa, presedintele producatorului de ceramica si sticla Saint-Gobain. Iar in tabara germana, cel mai mare nume vehiculat pana acum drept sustinator al Quaero este gigantul media Bertelsmann.

De la vorbe la fapte este insa cale lunga. Pragul minim de un miliard de euro vehiculat pentru finantarea proiectului este de doar trei ori mai mare decat sumele investite de Google numai in cercetare, in primele trei trimestre ale anului trecut.