Segmentul 3G al telefoniei mobile reprezinta o tehnologie cu un potential foare mare de crestere in urmatorii ani. Spre exemplu, numai Vodafone a vandut, potrivit datelor companiei, peste 3,1 milioane de telefoane mobile compatibile 3G in perioada sarbatorilor de iarna. In urma cu doua zile operatorul britanic a anuntat lansarea unei marci proprii de telefoane mobile 3G, asteptarile companiei fiind ridicate in ceea ce priveste evolutia acestui nou segment de piata. Cu toate acestea nu toti jucatorii de pe piata impartasesc opinia britanicilor.

Ron Garriques, directorul diviziei de telefonie mobila al Motorola, al doilea producator mondial de telefoane mobile, a declarat ca segmentul 3G nu este profitabil si ca Motorola nu va investi in viitor in acest segment atat de mult precum o fac competitorii sai. “Chiar imi doresc sa lansez un telefon 3G cu un cip Qualcomm care imi va ridica costurile de fabricatie cu 40 de dolari, dar pe care nu il pot vinde la un pret mai ridicat si astfel sa imi reduc profitul?”, a declarat Garriques, citat de Reuters.

“Poate Samsung sa vanda macar 17 milioane de telefoane?”

Declaratiile directorului Motorola au fost facute in cadrul Conferintei 3GSM din Barcelona, in contextul in care competitorii companiei sud-coerene au lansat mai multe modele 3G. Din partea Motorola se asteptau inovatii tehnologice importante, compania fiind in ultimii ani prima in ceea ce priveste inovatiile – a fost primul producator care a lansat telefoane de dimensiuni mai mici in anii '90 si a reprezentat pionieratul in ceea ce priveste telefoanele 3G.

Citeste si:

Cu toate acestea, Ron Garriques a declarat ca acesta nu mai reprezinta un tel pentru compania pe care o conduce, strategia companiei in perioada urmatoare urmand sa se axeze pe telefoanele de generatie a doua. “Vom alege cu mare grija telefoanele pe care le vom lansa. Inovam multe produse, doar ca nu le mai lansam.”

Aceste declaratii au fost facute in contextul in care Samsung a lansat un model de telefon care este la fel de subtire precum modelul Motorola RAZR, dar, spre deosebire de care este compatibil 3G. “Putem sa facem si noi asta maine. Numai ca clientii nu vor cheltui un dolar in plus pe un telefon 3G cand ei isi doresc servicii pe care 3G nu le ofera”, a mai adaugat Garriques.

Motorala RAZR, un model de generatie a doua, care a fost lansat la sfarsitul lui 2004, a reprezentat un succes pentru productorul sud-corean, fiind vandut in peste 45 de milioane de unitati, potrivit unui studiu iSuppli. Garriques s-a intrebat retoric daca Samsung poate sa vanda un numar atat de mare de unitati, adaugand ca in perioada urmatoare compania pe care o conduce se va axa in special pe pietele emergente, unde consumatorii doresc mai degraba un telefon de generatie a doua, care sa fie mai usor de folosit.