Traditia este originara din Statele Unite, unde a devenit un fenomen national atat in retail-ul traditional, cat si online. Black Friday (Vinerea Neagra - n.r.) marcheaza deschiderea sezonului de cumparaturi de sarbatori, fiind si ziua cu cele mai multe promotii din an in care 75% dintre americani iau cu asalt magazinele in cautarea promotiilor.

Lantul de retail Flanco a raportat vanzari de 30 de milioane de lei (circa 6,8 mil. euro) vineri, sambata si pana duminica la ora 15:00. Cifrele reprezinta sume incasate pentru produse livrate catre client, si nu comenzi.

Televizoarele (27%), notebook-urile (16%) si masinile de spalat rufe (10%) au fost cele mai cerute produse in Black Friday in Romania, reprezentand peste 55% din totalul vanzarilor din punct de vedere valoric.

1. Ce feedback oferi retailerilor pentru zilele aglomerate?


In total, Flanco a vandut peste 4,500 de televizoare, 2,500 de notebook-uri si 3,000 de masini de spalat rufe, marcile preferate fiind Samsung, Whirlpool, Sony si Asus. In total, Flanco a vandut peste 60.000 produse pentru un numar similar de clienti.

30% dintre incasari au fost realizate in Bucuresti, urmatoarele doua orase fiind Constanta si Arad.

„Nivelul vanzarilor echivaleaza totalul vanzarilor unei luni normale cum ar fi februarie sau iunie, numai ca acestea au fost realizate in 3 zile”, a declarat Adrian Olteanu, CEO Flanco.

Oficialii Altex au spus ca in weekendul trecut au consemnat peste 1 milion de vizitatori in magazine, volumul vanzarilor crescand cu peste 100% comparativ cu weekendul precedent. Dan Ostahie, presedinte al Altex, nu a oferit insa informatii detaliate privind cifrele de vanzari, spunand doar ca cele mai cautate produse au fost televizoarele, in special LED-urile. „Este un bun start pentru sezonul sarbatorilor si apreciem ca vom depasi cifra de 200 milioane de euro net sales propusa pentru acest an, consolidand pozitia de lider in piata de electo-it, online si offline”, conform lui Ostahie.

eMag
, cel mai mare retailer online, a inregistrat vineri, 25 noiembrie, 1,1 milioane de vizitatori pe site, in conditiile in care, in conditii normale, eMag.ro atrage circa 1,8 milioane de unici lunar. Cele 90.000 de produse comandate vineri au avut o valoare de 8 mil. euro.

Citeste si:

EvoMag.ro a consemnat in ziua de vineri vanzari de 200.000 de euro si un trafic de 120.000 de vizitatori unici. Stocurile s-au terminat in proportie de 80% in doar trei ore si s-a finalizat total la ora 15:00.

In weekend, EvoMag a inregistrat trafic de 70.000 de unici si vanzari de 90.000 de euro.

Au facut fata companiile de curierat?

In conditiile in care numarul de produse achizitionate a crescut extrem de mult se pune intrebarea ce masuri speciale au luat firmele de curierat pentru a se incadra in promisiunile facute de majoritatea retailerilor online – livrare in 24 de ore in Bucuresti sau 48 de ore in tara.

“Pentru a face fata exploziei de comenzi generate de Black Friday am suplimentat cu 10-15% numarul masinilor care au ridicat marfa de la magazinele partenere si cu un procent similar numarul curierilor care au lucrat in weekend”, au subliniat pentru wall-street.ro oficiali ai FAN Courier.

Ei au spus ca nu a fost necesara angajarea part-time a personalului, intrucat s-au pregatit dinainte pentru perioade extrem de aglomerate, fiind “un must” pentru a rezista pe o piata puternic concurentiala. “investitiile pentru cresterea productivitatii pe care le-am efectuat, si ma refer aici la banda de sortare colete, inaugurata anul acesta, si-au demonstrat eficienta. Pentru preluarea marfurilor de la magazinele partenere am folosit resursele proprii”.

Pentru ca pachetele sa fie ridicate si livrate in intervalul orar promis, compania de curierat a trebuit sa lucreze mai mult decat de obicei in weekend. “Sambata, livrarea de marfuri s-a efectuat pana la ora 14:00 insa au fost ridicate colete pana la ora 21:00. De asemenea, duminica s-au ridicat colete pentru a fi trimise catre destinatari, pana la ora 21:30. Datorita masurilor luate, marfurile au fost livrate conform programului”, au adaugat oficialii companiei de curierat printre clientii careia se afla eMag.ro.

Dumneavoastra ati intampinat probleme in achizitia/livrarea de produse de la magazinele mentionate anterior? Ce feedback puteti oferi retailerilor, pentru imbunatatirea serviciilor? Comentati mai jos si completati chestionarul.