In acest fel, filiala locala a japonezilor de la Brother estimeaza la sfarsitul acestui an fiscal (31 martie 2013) afaceri de circa 3 milioane de euro, in crestere cu 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

“Prin lansarea noilor produse urmarim atragerea de noi clienti pe segmentul de business, dar cautam si stabilitate intr-un domeniu afectat de o scadere de pana la noua procente anul trecut. Tinta noastra este ca pana la sfarsitul anului fiscal sa vindem inca 2.000 de echipamente si solutii pentru imprimare si scanare”, a declarat pentru wall-street.roMonica Otlacan (foto), director de vanzari Brother Romania.

Noile produse vor fi disponibile din luna decembrie a acestui an avand preturi cuprinse intre 179 euro si 620 euro.

In acest moment, pentru Brother, cel mai bine vandute solutii sunt imprimantele laser momocrom, cu o pondere de 63% din vanzari, in timp ce restul sunt reprezentate de imprimantele inkjet, laser color sau solutiile de etichetare.

Potrivit managerului Brother, principalii clienti vin din zona de banking, telecomunicatii, IT, energie, dar si productie chimica sau mobilier.

“Circa 80% din imprimantele comercializate sunt solutii entry-level cu preturi cuprinse intre 90-130 de euro”, a precizat Otlacan.

La nivel local, Brother vizeaza o crestere a cotei de piata, care in acest moment este situata la circa 5%.
Chiar si asa, pe segmentul multifunctionalelor inkjet format A3, Brother are o cota de piata de peste 70%.

Tendinte in tehnologiile de imprimare si comunicare

Japonezii de la Brother sustin ca viitorul in domeniul solutiilor de printing va tine in special de tiparirea wireless prin intermediul dispozitivelor mobile, a imprimarii mobile sau a nevoii de eficientizare a costurilor pentru imprimare.

Citeste si:

Tiparirea si scanarea wireless.Potrivit acestora, in prezent 48% dintre companiile mici si mijlocii se asteapta ca PC-urile sa fie inlocuite cu dispozitive mobile. Cresterea numarului de utilizatori de tablete si smartphone-uri a atras dupa sine si nevoia de a conecta imprimanta la ele.

Mobile printing.Dispozitivele mobile dedicate tiparirii de documente mici si de etichete se bucura de tot mai mult succes la nivel european, iar gradul de absorbtie este in crestere si in Romania, data fiind utilitatea lor in domenii precum vanzari, logistica sau gestiune. Principalele motive ale cresterii popularitatii acestor dispozitive tin de designul ergonomic, rezistenta la factori externi precum murdaria, conectarea facila la PC prin USB, Bluetooth sau Wi-Fi, precum si viteza de imprimare.

Nevoia de eficientizare. Potrivit reprezentantilor Brother, aproximativ 45% dintre companiile mici si mijlocii doresc sa diminueze costurile pentru imprimare. Astfel, companiile se concentreaza pe eficientizare prin intermediul investitiei in tehnologie. Solutiile smart de imprimare, care asigura rapiditate si calitate, sunt vazute ca avand o influenta importanta asupra activitatii de zi cu zi a fiecarei companii, indiferent de domeniu.

Green. Companiile devin tot mai responsabile si, printre criteriile de selectie, sunt incluse impactul mai mic asupra mediului, consumul redus de resurse in timpul utilizarii, precum si posibilitatile de reciclare. Pe langa aceste criterii, se acorda importanta si utilizarii unor materiale non-periculoase si reciclarii consumabilelor.

Brother este unul dintre cei mai mari dezvoltatori de tehnologii de imprimare si comunicare. Fondata in anul 1908 in Japonia, compania a intrat pe piata din Europa in anul 1958, prima unitate de productie fiind deschisa in Dublin. In prezent, compania isi desfasoara activitatea in 40 de state, iar produsele sale sunt comercializate in peste 100 de tari la nivel mondial. Brother are peste 30.000 de angajati la nivel international.

Brother Europa are in prezent reprezentante de vanzari in 19 state, sediul central al companiei in Europa fiind in Manchester, Marea Britanie. In Romania, compania este prezenta din 2004 cu un birou de reprezentanta locala.

Principalii concurenti ai Brother pe piata locala sunt HP, Canon, Konica Minolta sau Xerox.