Piata de mobile payments cuprinde tranzactiile pentru servicii online (achizitia de jocuri, de monede, plata pentru creare de conturi ori pentru diferite sectiuni ale site-urilor, plata in cadrul site-urilor de matrimoniale), dar si pentru servicii offline, precum cele de parcare ori transport public.

Compania de telecomunicatii are o cota de aproximativ 47% pe segmentul de plati prin SMS.

Valoarea medie a unei tranzactii: 4 euro

Valoarea medie a unei tranzactii realizate de clientii Orange este de patru euro. Limita maxima pentru plata cu telefonul mobil este de 10 euro, insa in cazul abonamentelor cu metroul suma maxima ajunge pana la 20 de euro.

"Romanii isi doresc sa plateasca cel mai mult serviciile online pentru care nu sunt dispusi sa introduca datele de card bancar si care sunt destul de reduse ca pret. Apoi urmeaza plata de servicii de utilitati, respectiv parcari", explica Voinea.

Au lansat primele servicii de plata prin SMS in 2007

Dintre tranzactiile cu telefonul mobil realizate de clientii Orange in jur de 11% sunt pentru plata parcarilor, 26% pentru servicii online (jocuri, creare de conturi, vouchere), iar restul de circa 62% pentru servicii cu valoare adaugata (interactivitate si voturi in cadrul a diferite programe de televiziune, continut pentru mobil- ringtonuri si sonerii, plata pentru continut si informatii meteo, financiare, sportive sau despre programul TV).

Serviciile cu valoare adaugata (care se acceseaza de pe telefonul mobil prin apel sau un SMS trimis la un numar scurt) nu sunt incluse in valoarea de noua milioane de euro a pietei de mobile payments.

Citeste si:

Orange a lansat serviciile de plata prin SMS in 2007 pentru vanzarea de licente de jocuri online pe Computergames.ro, una din cele mai mari platforme dedicate pasionatilor de jocuri din Romania. Proiectul a fost lansat in contextul in care Computergames.ro avea nevoie de o metoda simpla de vanzare a licentelor pentru clientii sub 18 ani care nu aveau carduri bancare.

Primarii ar trebui sa ia in considerare platile prin SMS pentru parcari

In 2009, Orange a lansat un serviciu de plati pentru parcare in Timisoara, acesta fiind disponibil in prezent im Targu Mures, Bistrita, Timisoara, Resita, Oradea, Satu Mare si Arad.

"Primarii, cei care iau decizii, cei care administreaza parcarile, ar trebui sa ia in considerare aceasta metoda de plata, pentru ca este un mijloc foarte bun pentru a-si atrage noi venituri la buget,care ofera transparenta si confort clientului", mai spune Gabriela Voinea.

De asemenea, compania a lansat servicii de plata pentru transportul in comun de suprafata in Alba Iuli, Turda, Bucuresti si Iasi, dar si de subteran (metrou) in 13 statii in Bucuresti.

Gabriela Voinea lucreaza de 12 ani in domeniul telecomunicatiilor mobile. Ea si-a inceput activitatea in domeniul marketingului, fiind responsabila de proiecte de fidelizare a clientilor. Ulterior a preluat portofoliul serviciilor cu valoare adaugata, ca senior product manager. In prezent coordoneaza activitatile de partnership ale Orange Romania care vizeaza in principal domenii precum mobile payments- inclusiv NFC si mobile marketing.

Testeaza cu BRD serviciile Near Field Communication (NFC)

De altfel, Orange si BRD - Groupe Société Générale au inceput in iunie anul acesta un proiect pilot de testare a serviciului Near Field Communication (NFC), care permite realizarea de tranzactii prin telefonul mobil.

Near Field Communication este o tehnologie incorporata in tot mai multe dispozitive mobile care permite telefonului sa devina un fel de card de cumparaturi sau chiar bilet de calatorie.

Gabriela Voinea va oferi mai multe detalii despre proiectele Orange in zona de NFC la conferinta” Bancile in noua economie”, care va avea loc miercuri, 21 noiembrie.

Inscrie-te si tu la conferinta organizata de wall-street.ro impreuna cu Orange Romania, Simplus, PwC, Western Union si Romsys.