Ultimul raport Ericsson ConsumerLab arata faptul ca exista un nivel inca scazut de cunostinte legat de cum sunt folosite informatiile cu caracter personal, iar volumele mari de date anonime sunt rar percepute ca o amenintare.

In societatea din zilele noastre, companiile au posibilitati nelimitate de a colecta si folosi informatiile personale ale consumatorilor. Daca aceste informatii sunt folosite intr-un mod corect, ele pot ajuta la cresterea profitului unei companii si la crearea de noi surse de venit.

Totusi, sunt constienti consumatorii de adevarata valoare a datelor lor personale? Care sunt punctele sensibile ale cresterii nivelului de folosire a informatiilor personale de catre companii sau guverne? Scopul raportului Ericsson ConsumerLab despre datele cu caracter personal este de a descrie gradul de intelegere, nevoile, comportamentul si atitudinile consumatorilor cu privire la folosirea datelor personale ca un beneficiu.

Constatari cheie ale studiului

Raportul Ericsson ConsumerLab arata ca peste 50% din consumatori sunt constienti ca informatiile personale le sunt colectate in scopuri comerciale, dar le sunt neclare motivatia, proportia si modul de folosire a acestor date.

Putin peste 40% dintre consumatori le-ar permite companiilor sa foloseasca datele lor personale in cazul in care acestea sunt folosite pentru a personaliza o oferta, a imbunatati serviciile de care dispun utilizatori sau pentru a le oferi altele noi.

Citeste si:

Preocuparea consumatorilor pentru sensibilitatea datelor personale scade daca acestia vad un beneficiu clar si de dorit in urma impartasirii de astfel de informatii. Implicarea consumatorilor si cererea acordului cresc increderea si disponibilitatea acestora de a-si oferi datele personale companiilor. Cu alte cuvinte, transparenta sau intelegerea modului in care informatiile personale furnizate sunt folosite va creste increderea consumatorilor in companie.

„Multi consumatori isi doresc oferte si servicii personalizare,” declara Rebecka Cedering Ångström, senior advisor, Ericsson ConsumerLab. „Dar, in acelasi timp, companiile trebuie sa fie foarte atente a modul in care isi construiesc ofertele. Daca sunt folosite inteligent si cu respect fata de consumator, datele personale pot ajuta la imbunatatirea experientei consumatorilor si la cresterea vanzarilor si a gradului de loialitate fata de companie,” a mai adaugat Rebecka Cedering Ångström.

Intr-o societate conectata, unde peste 50 de miliarde de dispozitive si servicii asociate genereaza flux de informatii, intregul ecosistem va deveni din ce in ce mai important. Acest aspect va oferi consumatorilor oportunitatea de a obtine servicii si oferte mai bune si cat mai personalizate.