Desi sustin ca piata a inregistrat un usor declin in primele luni, reprezentantii TP Vision se asteapta ca vanzarile de televizoare Philips sa cunoasca o crestere in valoare, dar o stagnare, poate chiar o scadere in volum, explicatia fiind aceea ca gigantul Olandez mizeaza pe un apetit al consumatorilor romani pentru televizoarele din clasa premium, a caror preturi pornesc de la aproximativ 3.000 de lei.

“Cand ne referim la produsele premium din gama Philips, vorbim despre modelele care dispun de conceptul Ambilight, o tehnologie implementata de compania olandeza care presupune existenta mai multor leduri situate pe marginile laterale ale televizorului si care redau culorile dispuse preponderent pe ecran. Urmare a lansarii noii game de televizoare tintim o crestere a cotei de piata de la 10%, la 15% pe o piata care in acest an se va situa la peste 700.000 de unitati”, a precizat Bogdan Blinda, country head TP Vision.

Reprezentantii companiei recunosc insa ca piata din Romania este una sensibila la pret, clientii romani fiind mai degraba tentati sa aleaga produse mai ieftine, sugerand ca valoarea medie pe care acesta o plateste pentru un televizor LCD/LED se ridica undeva la 1.500 de lei, avand o diagonala de 32 de inch.
Conform datelor TP Vision, la nivelul anului trecut piata s-a ridicat la peste 700.000 de unitati (LCD/LED) in volum si peste un miliard de lei ca valoare.

10% vanzari din online

TP Vision estimeaza ca in prezent, peste 65% din vanzarile de televizoare Philips sunt realizate prin intermediul celor mai importanti retaileri electroIT de pe piata, circa 25% este reprezentat de lanturile mari de magazine tip hipermarket, in timp ce o pondere de numai 10% este reprezentata de vanzarile online.

“Cand vor sa isi aleaga un televizor, clientii opteaza in primul rand pentru testarea acestuia in magazin. Vor sa il vada cum se comporta, daca functioneaza in parametri optimi, asta desigur, dupa ce a facut o predocumentare online citind review-urile produsului cautat”, a pus Blinda pentru wall-street.ro.

Citeste si:

Oficialii TP Vision sustin ca tendinta vanzarilor online este in crestere, dar nu au precizat la cat s-ar putea cifra ponderea vanzarilor online in urmatoarea perioada.

4K, abia din august

Intrebati cand vor lansa pe piata si un model de televizor 4K, cunoscut pentru rezolutia de foarte buna calitate, dar si cu un pret ceva mai “piperat”, reprezentantii TP Vision au fost destul de rezervati in declaratii, sugerand ca primul model ar putea fi lansat pe piata in luna august a anului.

Piata de televizoare tip LCD/LED este dominata in prezent de producatorii sud-coreeni Samsung si LG, urmati de Philips, pe o piata unde mai concureaza cu japonezii de la Sony, Panasonic, Toshiba sau Sharp.
TP Vision a lansat pe piata locala modele de televizoare Philips din seriile 5000, 6000, 7000, 8000, dar si gama Design Line, cu diagonale ce pornesc de la 32 de inch si ating 55 de inch si preturi de la 2.800 de lei. O parte dintre modelele prezentate se comercializeaza deja in lanturile de magazine partenere.

Cu sediul in Amsterdam - Olanda, TP Vision este reprezentatul exclusiv pentru televizoare Philips in Europa, Rusia, Orientul Mijlociu, America de Sud si cateva tari din regiunea Asia-Pacific. Compania este detinuta in proportie de 70% de grupul TPV si de 30% de Royal Philips Electronics.

TP Vision a luat nastere in 2 aprilie 2012 si are in prezent peste 3.000 de angajati la nivel mondial.