Se crede, pe scara larga, dar eronat, ca atacurile malware nu provoaca alte probleme in afara de incetinirea performantelor computerului si imposibilitatea accesarii anumitor website-uri. Adevarul este ca atacurile malware ii costa, deja de foarte mult timp incoace, multi bani pe utilizatori – de exemplu, un infractor ar putea sa fure toate economiile unei victime cu un singur atac de succes asupra contului de e-payment sau e-banking. Chiar si utilizatorii care cad prada malware-ului „obisnuit” si nu celui ce vizeaza furtul banilor, sunt expusi cheltuielilor neprevazute.
14% dintre respondenti au spus ca aceste costuri au presupus plati catre terti pentru a repara dispozitivul afectat. Aproximativ 4% dintre acestia au fost nevoiti sa plateasca pentru a-si recupera informatiile, in timp ce 4% dintre victime au fost nevoite sa inlocuiasca unele componente si 5% au avut nevoie de un dispozitiv nou.
Aproape un sfert dintre respondenti (22%) au devenit victime ale cel putin unui atac malware in ultimele 12 luni. Aceasta este o cifra semnificativa, dar deloc surprinzatoare – specialistii Kaspersky Lab detecteaza peste 200,000 de mostre de malware in fiecare zi (cu numai un an in urma aceasta cifra era mult mai scazuta – 125,000 de mostre pe zi).
6% dintre utilizatori au cumparat o solutie de protectie abia dupa ce a fost prea tarziu si deja fusesera afectati de atacuri malware. In cel mai bun, au fost afectate performantele computerului, iar in cel mai rau caz, utilizatorii au suferit pierderi financiare.
Kaspersky Lab este unul dintre cei mai mari producatori de solutii antivirus din lume, pe o piata pe care mai concureaza cu BitDefender, Symantec sau ESET. Compania este prezenta in aproximativ 200 de tari si protejeaza peste 300 de milioane de utilizatori din intreaga lume.