Conform datelor ANCOM, 2014 este anul in care s-au portat cele mai multe numere - 357.606, ceea ce inseamna ca, in medie pe luna, 39.734 de numere si-au schimbat reteaua, dar nu si posesorul. In luna iulie 2014 s-au efectuat cele mai multe portari de la lansarea acestui serviciu - 55.544. Datele statistice arata ca cei mai interesati sa isi pastreze numarul de telefon sunt utilizatorii cu abonament (aproximativ 70% din total), in timp ce doar 30% dintre cei ce au ales sa isi schimbe furnizorul de servicii folosesc cartele preplatite, potrivit Mediafax.

In segmentul telefoniei mobile, Vodafone continua sa fie operatorul cu cele mai multe numere primite in retea prin portare – 361.282 de numere, urmat de Orange cu 339.590 de numere, Telekom Romania cu 305.219 de numere si RCS & RDS cu 115.736 de numere.In cazul telefoniei fixe, 35 de furnizori au primit cele 442.472 de numere portate pana in prezent. Dintre acestea, cele mai multe au fost portate catre RCS & RDS – 122.285, UPC Romania – 107.951, Orange - 95.473, Vodafone - 76.778 si Telekom Romania - 18.015. Cele mai multe cereri de portare a numarului fix s-au inregistrat in Bucuresti si judetul Ilfov (134.951 de numere), capitala fiind urmata de judetul Cluj cu 28.873 de numere portate, Timis (24.234), Prahova (21.815) si Galati (20.937), care insumeaza peste 50% din totalul numerelor de telefonie fixa portate. In anul 2014, s-a inregistrat atat cea mai mare medie lunara de portari - 39.734 de numere pe luna, cat si luna cu cele mai multe portari de pana in prezent – 55.544 de numere portate in luna iulie.

De-a lungul celor sase ani de portabilitate, numarul mediu de portari a crescut in fiecare an. Astfel, in Romania s-au portat in medie 15.020 de numere pe luna in anul 2009, 18.435 in 2010, 21.688 in 2011, 21.324 in 2012 22.844 in 2013 si 39.734 in perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2014. In primele noua luni ale acestui an, ANCOM a primit 127 de sesizari de la utilizatori cu privire la desfasurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizand anumite disfunctionalitati aparute in cadrul procesului de portare generate de nesincronizarea activitatilor furnizorilor implicati sau de nerespectarea termenelor de portare. O parte din sesizari au avut scop de informare, referindu-se la stadiul procesului de portare initiat de utilizator. ANCOM mentioneaza ca romanii care au ales un alt operator, dar si-au pastrat numarul de telefon, au fost tot mai numerosi an de an: daca in 2008 au fost realizate 15.681 de portari, in 2009 au fost 180.239 de portari, in 2010 numarul lor a fost de 221.219, in anul 2011 a ajuns pana la 260.256, in anul 2012 s-au inregistrat 255.893 de portari, 274.137 de numere s-au portat in 2013, in timp ce in 2014 cresterea a fost semnificativa: 357.606 portari in primele noua luni ale anului.