Grupul Telekom Romania va investi in acest an peste 160 milioane de euro in dezvoltarea infrastructurii de comunicatii, pentru a stimula convergenta fix-mobil, a declarat seful grupului, Nikolai Beckers.

"In 2015 vom directiona cea mai mare parte a investitiilor prevazute, de peste 160 de milioane de euro, pentru a continua dezvoltarea retelei. O parte din acest buget va veni din exploatarea activelor colaterale, precum portofoliul imobiliar si vechea infrastructura de cupru, care vor genera capitalul necesar pentru indeplinirea acestui obiectiv. Practic, in acest an, fiecare metru de tehnologie veche, precum cuprul, va fi transformat intr-un altul nou, modern, precum tehnologia FTTH", a afirmat Beckers, intr-o conferinta de presa.

La nivelul anului trecut, investitiile grupului au atins 170 milioane de euro.

Activele imobiliare, 25-29 mil. euro in 2015

Anul trecut, Telekom Romania a obtinut 25,6 milioane de euro din valorificarea activelor vechi si colaterale, din care 11,6 milioane de euro din vanzarea unui numar de 28 de active (terenuri, cladiri etc.), fondurile fiind utilizate pentru investitii. "Pentru acest an estimam ca veniturile obtinute din valorificarea activelor vechi si colaterale sunt estimate intre 25 si 29 milioane de euro. Prin acest proces, Telekom Romania obtine fonduri pentru investitii si poate reduce costurile operationale", a subliniat Beckers.

De-a lungul intregii conferinte, timp de aproximativ o ora, CEO-ul Telekom a repetat de minim 5-6 ori cum banii rezultati din vanzarile de proprietati imobiliare raman 100% in Romania, intorcandu-se catre romani sub forma de retele mai performante, servicii telecom mai bune. „Avem nevoie de acesti bani pentru a fi competitivi”, mai spune el.

Si Palatul Telefoanelor?

Seful Telekom Romania a spus ca grupul nu a reusit sa vanda in 2014 Palatul Telefoanelor, nefiind o prioritate pentru acest an. „Inca nu pot spune cu certitudine daca il vom vinde sau nu. Tot ce pot spune este ca ne vom intalni cu board-ul, cu actionarii, si vom discuta si acest aspect. Nu este insa, repet, o prioritate pentru noi”.

Mai mult, Nikolai Beckers a spus ca orice guvern ar trebui sa fie de acord ca banii trebuie investiti inapoi in comunitate. „Cu 20 de milioane de euro putem sa conectam 350.000 de locuinte la Internet”, specifica el.

Ofertele integrate, viitorul Telekom

Seful grupului a spus ca ofertele integrate reprezinta viitorul in industria telecom. "Pe scurt, povestea serviciilor noastre convergente fix-mobil este urmatoarea: totul de la un singur furnizor, cea mai buna valoare, maximum de confort, cu o singura factura, un singur call center si o oferta de terminale atractiva. Nu ne vom opri insa aici: vom imbunatati procesele, vom extinde oferta de produse si ne vom asigura ca le vom oferi clientilor nostri de pachete fix-mobil cel mai bun si mai rapid serviciu in call center. In curand, acesti clienti vor fi preluati in call center in mai putin de 10 secunde", a spus seful Telekom Romania.

De la lansarea brandului T pe piata romaneasca, in septembrie 2014, si pana la finele anului trecut, Telekom Romania a castigat 46.000 de clienti pentru pachetele convergente fix-mobil, conform datelor grupului. Potrivit lui Beckers, Telekom Romania va continua migrarea catre tehnologia IP (Internet Protocol) a clientilor actuali.

De asemenea, grupul va continua extinderea retelei bazate pe fibra optica (FTTH/FTTB). Numarul estimat de locuinte acoperite cu fibra optica pana la finalul anului este de un milion, in timp ce pana la finalul anului 2016 acoperirea va atinge doua milioane de gospodarii.

"Pe segmentul mobil, acoperirea 4G se va dubla pana la finalul anului", a mai spus Beckers. El a afirmat ca procesul de monetizare a activelor colaterale ale grupului, cu scopul de a finanta cresterea companiei, va genera venituri pentru activitatile principale. "Vanzarea anumitor proprietati in cursul anului 2015 este estimata sa genereze zeci de milioane de euro pentru investitii in cresterea calitatii retelei", a spus reprezentatul grupului.

Miscare de marketing (si nu numai): In 10 secunde, raspundem clientilor nostri

Telekom Romania si-a luat angajamentul ca de anul acesta sa raspunda, in call centere, in maxim 10 secunde clientilor care apeleaza operatorul telecom. „Stim ca pare un lucru usor, dar in spate sunt eforturi enorme. In prezent, consideram ca suntem pregatiti, daca insa o sa mai fie nevoie de personal, vom avea grija sa acoperim nevoile clientilor nostri”.

Desi oficialii Telekom au subliniat ca acesta este un pas prin care arata, inca o data, atentia acordata clientilor, poate fi privita si ca o miscare de marketing.

Pe segmentul business, compania va incepe sa ofere mai multe solutii cloud si servicii convergente, inclusiv printr-un parteneriat cu Microsoft in cadrul caruia clientii primesc hardware, telco mobil + fix si Office 365. „Vom lansa si un serviciu de Cloud VPN, usor de configurat, online, chiar de catre client”, spune, la randul sau, Ovidiu Ghiman, director pe segmentul de business la Telekom Romania.

Citeste si:

In ceea ce priveste castigarea licitatiei RONET, in urma careia ar urma sa fie conectate la Internet 783 de localitati din Romania, oficialul companiei spune ca procesul de conectare in banda larga se va finaliza anul acesta. „Urmatoarele sase luni dupa aceasta, Telekom nu va putea conecta, efectiv, clientii, acestia putand apela insa la orice alt operator telecom de pe piata”. Cu alte cuvinte, conectarea efectiva va incepe in 2016.

In septembrie 2014, Telekom Romania Communications, divizia care acopera operatiunile fixe, si Telekom Romania Mobile Communications, divizia mobila, au devenit noile denumiri ale operatorilor Romtelecom si Cosmote Romania, schimbarea fiind parte a procesului de adoptare a brandului "Telekom" al grupului german Deutsche Telekom.

Telekom Romania Communications este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicatii. Actionari sunt grupul elen OTE - 54,01% si Ministerul pentru Societatea Informationala - 44,99%. Telekom Romania Mobile Communications are ca actionari Cosmote Group, parte a OTE Group - 70% si Romtelecom - 30%.

Telekom Romania este un brand care apartine Deutsche Telekom, unul dintre cei mai mari jucatori de profil la nivel mondial, cu peste 151 milioane de clienti pentru servicii mobile, 30 milioane de linii fixe si peste 17 millioane linii broadband (la 31 decembrie 2014).

Anul trecut, veniturile grupului Telekom in Romania au scazut cu 1,5% comparativ cu 2013, la un miliard de euro, ca urmare a declinului veniturilor generate de divizia de operatiuni mobile, potrivit datelor Deutsche Telekom.
Profitul EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizari) a coborat cu 6% in 2014 fata de anul precedent, de la 283 de milioane de euro la 266 de milioane de euro.

Numarul clientilor Telekom in Romania care folosesc serviciile de telefonie fixa a scazut cu 3,2% anul trecut, la 2,18 milioane, in timp ce numarul utilizatorilor serviciilor de televiziune a crescut cu 4,5%, la 1,41 milioane. La finalul lui 2014, Telekom Romania Communications avea 1,23 de milioane de clienti ai serviciilor de internet, in scadere cu 1,4% fata de 2013.

Numarul clientilor Telekom Mobile Communications a scazut cu 1,7% in 2014, la 6,047 de milioane, de la 6,153 de milioane cu un an inainte. Dintre acestia, 1,69 de milioane platesc abonament, in crestere cu 3,1% fata de 2013, potrivit datelor Deutsche Telekom.

Venitul mediu pe utilizator (average revenue per user - ARPU) a stagnat anul trecut la 5 euro, potrivit datelor Deutsche Telekom. Grupul german furnizeaza produse si servicii fixe, comunicare mobila, Internet si IPTV pentru consumatori si solutii IT&C pentru clienti din mediul de business.

Deutsche Telekom (DT) este prezent in aproximativ 50 de tari si are circa 228.000 angajati la nivel mondial.