Anul 2015 este unul destul de dificil din doua perspective: intarirea dolarului, care a afectat productia care vine din zona Chinei – dar si eliminarea programului BING – unde Microsoft vindea licente pe echipamente foarte ieftine. Piata va incheia la 500 – 550.000 de unitati, cu o crestere la inceputul anului, dar cu o plafonare sau chiar o scadere la final de an. (...) Va fi primul Black Friday mai slab decat precedentele, asta deoarece focusul clientilor s-a schimbat. S-a schimbat de asemenea si diversitatea produselor, dar si alti factori au contribuit la o scadere a cantitatilor vandute”, a declarat Lucian Condruz (foto), country manager Toshiba Romania, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Reprezentantul Toshiba a precizat ca pentru editia din acest an a Black Friday a asigurat un stoc de peste 15.000 de produse ale brandului japonez, doar intr-o singura zi, pe 20 noiembrie, circa 50% din produse fiind deja vandute.

“In numar de unitati ne asteptam la o stagnare in acest an, iar in valoare va depasi, evolutie datorata paritatii cu dolarul a pietei chineze, chiar daca asteptarile erau mult mai mari, mai ales cu ocazia campaniei de reduceri de Black Friday. Este posibil ca pe finalul anului, cu ocazia Sarbatorior de Craciun sa mai recuperam, dar ramane de vazut cum va reactiona piata la oferte. Spre comparatie, in 2014 au fost vandute circa 6.200 de unitati cu ocazia campaniei de reduceri, tot intr-o singura zi”, a mai precizat Condruz.

Lucian Condruz sustine ca o alta explicatie a continuarii declinului de PC-uri este si decizia Microsoft de a renunta la programul BING, prin intermediul caruia inclusiv echipamente mai ieftine erau dotate cu sistem de operare dezvoltat de catre gigantul american.

Pentru finele acestui an, Toshiba Romania tinteste o cota de 10% pe piata echipamentelor portabile. Intrebat de evolutia business-ului la nivel local, Lucian Condruz a punctat faptul ca doar business-ul de laptop-uri si PC-uri al Toshiba in Romania ar putea genera vanzari de circa 25 de milioane de euro.

Toshiba, in top 3 pe piata de ultrabook-uri la nivel local

Managerul Toshiba Romania a mai aratat faptul ca brandul pe care il conduce la nivel local are o cota de piata extrem de importanta in zona echipamentelor a caror valoare se apropie sau chiar depaseste valoare de 1.000 de euro.

“Clientii incep sa prefere foarte mult echipamentele care ofera o portabilitate crescuta. Din datele pe care le avem, 27% dintre clienti isi doresc un laptop mai subtire si mai usor, modelele cu o diagonala de 13 inch fiind cele mai populare si cautate. Ne asteptam la o crestere a acestui segment in urmatorii ani”, a precizat Lucian Condruz.

Citeste si:

La nivel local preturile pentru echipamentele portabile Toshiba pornesc de la 899 de lei pentru un laptop Toshiba Satellite cu o diagonala de 11,6 inch (in oferta la eMAG) si pot ajunge la 6.399 de lei pentru un ultrabook premium Toshiba KiraBook cu procesor Intel Core i7, ecran cu diagonala de 13,3 inch, touchscreen si rezolutie Quad HD, echipament cu o greutate de numai 1,3 kilograme. (cu o reducere de 400 de lei, in oferta la eMAG)

Managerul producatorului japonez de PC-uri a mai subliniat faptul ca pe segmentul dispozitivelor premium (laptop-uri cu diagonale de 13 inch, usoare si subtiri, asa numitele “ultrabook-uri”) Toshiba se situeaza pe pozitia a treia in piata cu o cota de 23%, dupa Asus (33%) si HP (24%).

Toshiba este unul dintre cei mai mari producatori de PC-uri si portabile la nivel global, companie pentru care lucreaza in prezent aproximativ 200.000 de angajati in toata lumea. Conform datelor companiei, aproximativ 40% din vanzarile grupului IT sunt realizate in Japonia, fiind in continuare cea mai mare piata pentru grup.

Principalii concurenti ai companiei la nivel global sunt Lenovo, HP, Dell, Apple sau Asus, industrie pe care mai activeaza si taiwanezii de la Acer.