Integrated Systems Europe (ISE) 2016 este, la o prima vedere, un IMWorld mai mare. Hale enorme pline de tehnologie, monitoare cat apartamente intregi, lumini, lasere, zgomot si forfota. Asta la o prima vedere.

La a doua vedere, observi ca publicul nu este nici pe departe atat de pestrit – sunt mult mai multi barbati decat femei, lipseste, in general, acel „glamor” specific segmentului de targuri dedicate consumatorilor persoane fizice, dominand insa barbatii la costum, acei „white collars”. La un moment dat, in viteza, incepi sa nu mai deosebesti fetele lor, devenind toti Agent Smith, din Matrix. De asemenea, poti vedea mult mai multa seriozitate si intalniri la mese in care se discuta, foarte direct, afaceri. Cuvinte si sintagme precum „…and the ROI…?”,”…affordability…”, „cost of installing the solution” sau „OK, but the profitability…” pot fi auzite sau simtite peste tot.

Am fost curios sa aflu cate companii sunt prezente in zecile de hale – si unde puteam intreba, daca nu la Informatii. Domnisoara de acolo a zambit larg (desi se vedea ca este foarte obosita) si imi raspunde, vag – „cateva mii”. Acelasi raspuns l-am primit si din interactiunile avute cu oficiali ai business-urilor prezente la ISE. Recunosc, desi scriu despre IT&C de multi ani, foarte multe branduri de acolo nu imi spuneau nimic – probabil companii foarte mari din Asia, SUA, alte regiuni, care au gasit esential sa fie prezente la cea mai mare conferinta pe tehnologie b2b din Europa.

„Nu este atat despre vanzari, cat despre reinnoirea relatiilor cu parteneri din intreaga lume si prezentarea produselor pe care le lansam pe piata anul acesta. Trebuie sa fim prezenti”, spune un oficial al Epson, companie care are al patrulea cel mai mare stand de la ISE – 600 de metri patrati de tehnologie. Pretul nu pot decat sa presupun ca a fost pe masura si, deseori la astfel de evenimente, negociabil, de la client la client.

Per total, numarul de preinregistrari la eveniment a depasit 60.000 de oameni, avand loc cel putin o conferinta de presa la fiecare ora a evenimentului in cele 16 hale enorme.

Sonodyne Technologies prezentau, cand am trecut pe langa standul lor nu atat luminos cat foarte zgomotos, cea mai noua tehnologie de speakere care pot fi integrate (si camuflate) in studio-uri sau chiar locuinte – seria SRP 200.

De partea cealalta, compania producatoare de sisteme de sunet Genelec a prezentat cateva boxe partial simpatice, partial de business – folosite, spun ei cu mandrie, de formatia Foo Fighters pentru a mixa cel mai recent album.

Citeste si:

MultCam Systems a prezentat, de asemenea, o solutie (spun ei) foarte usor de folosit si instalat, pentru productie de continut video LIVE. Targetul? Studiourile video si de inregistrari, invatamant sau, de ce nu, podcasting. Oamenii de la standul companiei se uitau cu interes catre multiplele monitoare si touch screen-uri, fara a se apropia insa extrem de decisi.

Mai multe companii, precum Bang & Olufsen sau AdWindow Screens dezvolta (si prezinta) solutii pentru magazine si case inteligente. Astfel, AdWindow Screens prezenta o solutie interesanta pentru orice business stradal – geamuri care permit, simultan, transmiterea de informatii, fara a obtura vederea spre exteriorul magazinului. Practic, proiectii semi-transparente, pana in prezent foarte greu de realizat. Aceeasi companie a realizat un alt ecran proiectat pe care poti scrie si apoi sterge, dedicat sistemului educational – unul neglijat in mare parte de pleiada de ministri romani care s-au perindat de-a lungul anilor la Ministerul Educatiei. Solutii exista, este nevoie si de vointa.

De cealalta parte, gigantii Samsung si LG prezinta la standurile lor ecrane (gigante) OLED. Versiunea Samsung se numeste „Video Wall” si are patru pe patru paneluri OLED care, impreuna, construiesc o imagine mare – folositoare pentru competitii sportive, prezentari in sali mari si, spun ei, chiar competitii de gaming. Interesant este ca ecranele sunt foarte rezistente, putand fi plasate si in exterior si deci pot fi folosite ca ecrane pentru business-uri. In prezent insa nu sunt disponibile, oficialii companiei asiatice neanuntand o data de lansare.

LG a prezentat solutii similare, insa curbe. Compania are in plan sa introduca si sistem de operare pe ele, pentru un management mai usor.

Si pentru ca tot vorbim de touch screen, compania Elo Touch Solutions, care a inventat de fapt touchscreen-urile in urma cu patruzeci de ani avand peste 20 de milioane de instalari in peste 80 de tari, considera ca „touch-ul este acum, practic, peste tot, in tehnologie. Chiar daca esti in b2b, la aeroport, jucandu-te la un casino sau cautand informatii in magazine”, spune Servaas Kamerling, presedinte EMEA la Elo Touch Solutions. Numarul ecranelor tactile va creste considerabil in perioada urmatoare.

„Cand eram copil, parintii imi spuneau sa nu cumva sa ating ecranele! Acum, toti copiii sunt incurajati sa o faca”, spune, zambind, oficialul companiei. Elo opereaza pe mai multe piete, insa la ISE 2016 compania s-a axat pe semnaturi digitale si continut in cloud.

Lumini, proiectii, ecrane gigantice si/sau curbate; routere si tehnologii specifice business-urilor nisate. Prezentari fastuoase dar, toate, pastrate pe un ton cat mai business. Este, practic, imposibil sa vizitezi si sa discuti cu toti cei prezenti in imperiul b2b care a fost ISE 2016 in doar trei zile insa, in mod clar, multe dintre produsele si serviciile oferite de cele peste 1000 de companii prezente vor slefui mediul tehnologic cu care vom interactiona anul acesta si in viitorul mai indepartat.