"Aseara cand eram in avion am schimbat complet ceea ce stabilisem vineri ca vom vorbi la aceasta intalnire. Am facut doua liste. Una cu cifre, date <<hard>> pe care le-as prezenta sefului, iar cealalta cu lucruri care imi plac, pe care le consider importante, dar despre care am vorbit mai putin", a afirmat seful Vodafone

Top 10 indicatori de performanta pe care i-ar prezenta CEO-ului

1. Clientii. Cu totii suntem de acord ca este cel mai important lucru si suntem foarte fericiti ca in ultimii doi ani am crescut cu aproximativ 1 miliom de utilizatori.Este o realizare mare pe piata si ne face mandri avand in vedere ca unii au scazut.
2. Am adaugat 1,2 milioane de smartphone-uri in baza noastra, iar acest lucru era o prioritate.
3. Serviciile 4G erau foarte la inceput in 2014, iar acum mai mult cu 1,1 milione de clienti fata de acel moment. Este un numar de care suntem mandri pentru ca toti clientii de 4G au smartphone-uri si sunt cei mai mari consumatori de servicii de date.
4. Am adaugat 85 tari pentru servicii de internet 4G in roaming.
5. Am inregistrat o crestere a serviciilor de date de 100% anual.
6. Toata lumea vorbeste despre internet si cresterea internetului si ca serviciile de voce ar fi moarte. Insa noi am avut o crestere de peste 10% pe zona de voce. Lumea vorbeste mai multe minute, chiar daca foloseste internetul.
7. Am crescut numarul de site-uri ale retelei cu peste 50%. A fost o calatorie minunata pentru a face acest lucru.
8. Este vorba despre un premiu. Faptul ca reteaua a fost premiata doi ani la rand a fiind cea mai buna retea de voce si date de catre o companie independenta, P3 Communications.
9. Daca ma uit la toate investitiile pe care le-am facut in 4G si daca intrebi oamenii pe cine considera ca este numarul unu in 4G, majoritatea vor spune ca noi suntem
10. Faptul ca am adus businessul pe crestere. Avem patru semestre de crestere consecutiva, crestem mai rapid decat oricare dintre competitorii nostri. Ceea ce ma face si mai fericit este ca in cadrul Vodafone Group, Romania este tara cu cea mai rapida crestere.
Acestia sunt cei 10 indicatori de business pe care, daca ar trebui, i-as prezenta CEO-ului meu.

TOP 10 lucruri de care este mandru, dar despre care vorbeste mai putin

"Este vorba despre lucruri are imi plac, care au impact in business, dar despre care nu amintim des, dar sunt motoarele pe care se bazeaza acesti indicatori de performanta.

1. Am fost primii pe piata care am lansat un serviciu mobil de transfer de bani: M-Pesa. Lucru pe care competitorii nostri inca nu au reusit sa-l faca.
2. Am fost primii care am demonstrat tehnologia VolTE si Call + si suntem inca singurii cu un produs ca acesta pe piata.
3. In august 2014 am lansat serviciile Supernet 4G.

4. Ne-am dorit ca internetul sa fie mai sigur. Am blocat 3,2 milioane de virusi, am oprit 36 milioane de tentative de phishing, analizam zilnic 450 milioane de site-uri impotriva malware-ului. Aceste lucruri se intampla in spatele scenei, fara ca utilizatorul sa stie.

Citeste si:

4. Am organizat primul weekend cu internet 4G gratis in care am dat posibilitatea clientilor sa sa foloseasca ce cantitate de date isi doresc. Este ceva prin care am dorit sa ne rasplatim clientii
5. Am fost primii in Romania care am lansat HBO Go intr-o maniera total diferita.
6. Am creat cea mai mare zona de internet 4G gratuita in Europa. In februarie am inceput sa oferim gratis internet 4G la metrou, totul s-a intamplat timp de sase saptamani. Puteai sa te conectezi, sa vorbesti cu prietenii, sa faci cumparatori. Oamenii asociau metroul ca fiind o zona in care conexiunea nu era la fel de buna, a fost nu doar o darmare a acestui mit, ci si un demo.
7. Am lansat pachetul de business Industry 4.0. Ideea este ca trecem printr-o revolutie industriala, iar tehnologia de tip Internet of Thinfs permite business-urilor sa faca lucruri care inainte nu le puteau face.
8. Am vorbit despre cum reteaua este baza a tot ce facem asa ca ne-am dorit sa le oferim clientilor o garantie ca reteaua functioneaza asa cum isi doresc. Daca tu ca si consumator nu ai experienta pe care o doresti, noi vrem sa raparam acest lucru. 35.000 au spus ca experienta nu a fost OK.
9. Niciunul dintre aceste lucruri nu ar fi fost posibile fara oameni. Intr-o piata dificila si o industrie care este foarte complicata, nu doar ca tehnologie, dar si datorita dorintelor clientilor, cea mai mare realizare este determinarea angajatilor. Vodafone are 3.000 de angajati, un numar in usoara crestere fata de in urma cu doi ani. Nu este doar despre a adauga oameni, ci despre a obtine aceste lucruri de la oameni.

Ce se va intampla in urmatorii doi ani

Ne vom concentra in continuare pe cresterea penetrarii smartphone-urilor care acum este de peste 50%, a accesului la internet si crearea de lucruri interesante pentru clienti, precum M-Pesa.

Vom continua sa investim in continut video.
In zona de business suntem foarte la inceput, vrem sa extindem serviciile in zona de business pentru a creste productivitatea companiilor din Romania
Vom miza pe experienta consumatorului, acesta este lucrul care ne conduce businessul. Vrem sa ne rasplatim clientii care au fost alaturi de noi. Unele lucruri pe care le-am facut in aceasta directie, le-ati vazut deja: week-endul gratis de Supernet 4G, internet gratis la metrou.

Lucruri care ar fi vrut sa se intample, dar nu s-au intamplat de cand a preluat mandatul

1. Cand am venit in Romania, am vazut ca era un dezechilibru intre reglementarea pietei de servicii mobile si faptul ca cea de servicii fixe nu era reglementata. Inca exista aceasta nereglementare a pietei de servicii fixe, inca nu este un echilibru.
2. Stabilitatea legislatiei. Suntem la al treilea ministru al comunicatiilor in ultimii doi ani. Nu exista o continuitate. Pierdem multa energie si timp in aceatsa zona. Una dintre discutii este <<Agenda digitala>> a tarii, cand vine un nou ministru vorbim despre planuri, si cand incep sa se schimbe lucurile, vbine altcineva. Nu este vorba ca oamenii nu ar fi interesati sa faca lucruri, este vorba de continuitate
3. Zona fiscala. Nu exista o predictibilitate la nivelul taxelor si impozitelor. Imediat dupa ce am venit aici, a fost introdusa o noua taxa...a fost o surpriza totala adaugarea acestei taxe.