Departamentul de Comert Exterior si Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiilor, impreuna cu asociatiile de ramura si parteneri externi, a lansat in luna septembrie strategia de branding pentru sectorul exporturilor IT, informeaza NewsIn.
Proiectul strategie este rezultatul colaborarii intre ministerele implicate, structurile asociative din industrie si agentii de dezvoltare, precum USAID si CHF, si a fost supus consultarii publice pe paginile de internet ale MCTI si Ministerului Economiei si Comertului.
Fondurile necesare derularii acestui proiect provin atat de la cele doua ministere implicate (MCTI participand cu 40.000 de euro si MEC cu 50.000 de euro), cat si de la partenerii externi si asociatiile profesionale implicate. Cu ocazia lansarii strategiei, a fost semnat si un memorandum in aceasta privinta, USAID si CHF angajandu-se sa aloce resurse suplimentare pentru expertiza tehnica a unor initiative.
"IT-ul este primul sector care lanseaza o strategie de branding de export sectoriala, reusind acest lucru inaintea unor sectoare mult mai mediatizate cum ar fi industria vinului sau cea a prelucrarii lemnului", a declarat Zsolt Nagy cu ocazia lansarii strategiei. Pe langa cresterea exporturilor, intre obiectivele strategiei se numara incurajarea investitiilor in domeniul IT precum si cresterea numarului de locuri de munca din acest sector, a adaugat acesta.
Strategia vizeaza trei obiective generale majore - elaborarea unei identitati vizuale, stabilirea unui arsenal promotional extern al brandului, propunandu-si in egala masura identificarea unor piete de nisa pe care Romania sa poata concura cu succes in fata unor competitori ca India, Rusia sau China, primele astfel de piete identificate fiind industria de automatizari auto si industria de securizare a datelor.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: