"Se observa o trecere a preferintelor romanilor catre piata de laptopuri desi vanzarile sunt inca destul de mici in comparatie cu tarile membre ale Uniunii Europene", a declarat pentru NewsIn Calin Mirea, analist cercetator la IDC Romania.
"In urmatorii 4-5 ani vom fi martorii unui trend foarte ascendent pe piata laptopurilor in detrimentul desktopurilor, cu conditia sa se mentina ritmul general de crestere a economiei nationale", a estimat Mirea.
intreaga piata a vanzarilor de calculatoare a scazut cu 23,1% in valoare.
Numai in ultimul trimestru vanzarile de laptopuri au crescut cu 38,9% fata de trimestrul 2 al anului in curs, in timp ce desktopurile si serverele au inregistrat cresteri in vanzari de 12% si, respectiv, 11,4%.
Raportul studiului arata ca, in prezent, Flamingo International detine o cota de 11,6% din piata, fiind urmat de KTech (11%), Hewlett Packard (9,7%) si, pe locul 4, Complet Electroserv, producatorul de calculatoare al grupului Altex (9,7%).
Flamingo este de asemenea pe locul intai si in topul valoric al vanzarilor de calculatoare produse in Romania, cu 8,4%, urmata de Ktech cu 7,1%.
In trimestrul doi din 2006,din punct de vedere al valorii, producatorii cu cea mai mare cota de piata au fost Dell cu 11,5%, Fujitsu Siemens cu 10,8% si Hewlett-Packard cu 10,8%, pe locurile urmatoare aflandu-se Flamingo Computers cu 9,8% si K-Tech cu 6,9%, conform datelor IDC.
Ca numar de unitati vandute in trimestrul doi, liderii pietei erau Flamingo Computers care ocupa primul loc cu o cota de 12%, iar pe locurile urmatoare se aflau Complet Electro Serv (companie ce face parte din grupul Altex si isi comercializeaza calculatoarele sub marca Davio) cu 11,0% si K-Tech cu 9,9%.
Intel domina in topul procesoarelor pe trimestrul 3 cu o cota de 72,1% de unitati vandute, urmat de AMD (27,9%). in topul valoric al procesoarelor Intel ocupa tot pozitia de frunte cu o cota de piata de 80,6%. AMD are o cota de 19,3% in acest top.
Utilizatorii individuali cumpara cele mai multe computere, ocupand o cota de 47,2% din piata PC-urilor. in topul cumparatorilor urmeaza intreprinderile mici si mijlocii (40,7%), marile companii (5%), sectorul educational (2,9%), administratia publica (2,9%) si marile corporatii (1,3%). in acelasi top, dar din perspectiva valorica se afla: intreprinderile mici si mijlocii (50,3%), cumparatorii individuali (34,4%), marile companii (8%), sectorul educational (2,7%), administratia publica (2,7%) si marile corporatii (1,9%).
Aceste studii IDC arata doar cresterea procentuala, in unitati vandute si in valoare, a pietei calculatoarelor din Romania.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: