Costurile operationale de integrare a retelei Flanco in structura Flamingo, de 9,6 milioane de euro si scaderea veniturilor din vanzari cu 3,4 milioane euro au ridicat nivelul pierderilor inregistrate de companie in anul 2006 la un total de 13 milioane de euro, a explicat Flamingo.

"Pierderea inregistrata se datoreaza si vanzarilor scazute din ultimul trimestru. In anii anteriori 90% din profit era realizat in ultimul trimestru" a declarat vicepresedintele Flamingo International, Dragos Simion.

Piata de produse electrocanice, electronice si IT&C din Romania a atins anul trecut valoarea de 850-900 milioane euro si a inregistrat o scadere cu 15-20% fata de 2005, in special pe segmentul de produse albe, potrivit estimarilor grupului Flamingo.

Oficialii Flamingo estimeaza o crestere cu 10-15% a pietei pana in 2009. Cresterea va fi generata in special de segmentul IT&C care daca in prezent reprezinta 25% din piata, pana la sfarsitul lui 2009 va ajunge la 40%

La sfarsitul lui 2006, reteaua de magazine apartinand Flamingo International includea opt magazine Flanco World, 61 Flamingo Computers si 88 Flanco, suprafata de vanzare de 45 000 metri patrati fiind impartita in urmatoarele proportii - 28% Flanco World, 17% Flamingo Computers si 50% pentru Flanco.

Flamingo International isi propune ca pana la finalul anului 2008 sa atinga o suprafata de vanzare de 75 000 metri patrati, prin concentrarea asupra dezvoltarii retelei Flanco World. Anul 2007 va aduce inaugurarea a inca 13 noi locatii de acest tip.

Citeste si:

Din 2.000 de angajati, cat numara Flamingo International in 2005, s-a ajuns la 1.400 spre finalul anului 2006, respectiv 1.200 in luna februarie a lui 2007. De asemenea, magazinele neprofitabile au fost inchise sau sunt in curs de inchidere. In acelasi timp, strategia grupului s-a axat incepand cu anul 2006 pe deschiderea magazinelor de tipul Flanco World, concept bazat pe suprafete mari (intre 1300 si 3000 mp) si o oferta mai variata de produse (mai mult de 4000).

Flamingo a incheiat 2006 pe pierderi dupa preluarea FlancoJiri Rizek, directorul general Flamingo a declarat ca “primele rezultate au inceput sa apara: 80% din totalul inventarului de produse este reprezentat de produse mai noi de sase luni, structura administrativa este mult mai eficienta."

Conducerea isi propune sa creasca suprafata de vanzare de la 45.000 metri patrati in 2006, la 59.000 in 2007 si la 75.000 in 2008, procentul estimat de crestere al vanzarilor fiind de 28% in 2007 si 30% in 2008. "Daca in 2006 numai 12% din totalul vanzarilor au fost realizate de magazinele Flanco World, in anul 2007 acestea vor creste pana la 33%. In acelasi timp, magazinele operate sub brandul Flamingo Computers isi vor mentine cota de vanzari din cifra totala a grupului, dar vor creste din punct de vedere valoric", considera Rizek.

Ca cifra de afaceri, Flamingo International estimeaza ca va atinge valoarea de 172 milioane euro in 2007 si un rezultat net pozitiv, care sa asigure dezvoltarea ulterioara a grupului pana la o valoare a vanzarilor de 200 milioane euro in 2008 si 235 milioane de euro in 2009.

In ceea ce priveste profitul, oficialii grupului estimeaza pentru acest an 400.000 euro pentru ca pana in 2010 sa ajunga la 10 milioane euro.

Flamingo detine o cota de piata de 18 %. Principalii jucatori concurenti pe piata de profil sunt Altex, liderul piatei cu o cota de 26% si Domo cu 15%