Sony Ericsson, al patrulea producator mondial de telefoane mobile, a anuntat majorarea cu 55% a profitului trimestrial, sub estimarile pietei, dupa ce a decis sa sa concentreze pe vanzarea de telefoane mobile mai ieftine pentru a castiga cota de piata, relateaza Reuters, citat de NewsIn.

Profitul, mai mic decat estimarile presei, au fost anuntate la putin timp dupa ce rivalul Motorola Inc. a avertizat investitorii privind rezultatele financiare prop rii, din cauza scaderii vanzarilor de telefoane.

"Motorola a pierdut multa cota de piata", a declarat un analist al Charter Equity Research, Ed Snyder. "O parte din aceasta a revenit grupului Sony Ericsson. O mare parte a mers in alta parte, probabil catre Nokia", a adaugat acesta.

Sony Ericsson a anuntat ca a obtinut un profit inainte de plata taxelor de 327 milioane euro (450 milioane dolari), in crestere fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand profitul s-a ridicat la 211 milioane euro. Analistii chestionati de Reuters se asteptau la un profit de 385 milioane euro.

Vanzarile s-au ridicat la 3,1 miliarde euro, peste nivelul din aceeasi perioada a 2006, de 2,27 miliarde euro, rezultat in mare parte asemanator cu estimarile analistilor.

Citeste si:

Compania a vandut 24,9 milioane telefoane in al doilea trimestru al 2007, depasind cu mult nivelul de 15,7 milioane telefoane vandute in al doilea trimestru al 2006, precum si estimarile analistilor, de 23,6 milioane telefoane.

Insa pretul mediu al telefoanelor a scazut la 125 de euro, fata de 145 de euro in aceeasi perioada a 2006, compania vanzand mult mai multe telefoane de pret redus.

Sony Ericsson a precizat ca si-a majorat cota de piata cu aproximativ 3% fata de trimestrul doi al 2006 si cu 9% fata de primul trimestru al anului 2007, castigurile fiind cel mai vizibile in America Latina, Europa, Orientul Mijlociu si Africa.

Compania a adaugat ca se asteapta ca pentru anul 2007 vanzarile globale de telefoane mobile sa depaseasca plafonul de 1.1 miliarde unitati.