Vanzarile online au avut o crestere de peste 30% pe al doilea trimestru al anului 2007, iar cifra de afaceri a comerciantilor online a depasit 1,1 miliarde de euro. Numarul tranzactiilor inregistrat s-a cifrat la 13,2 milioane, in crestere cu 21 de procente fata de aceeasi perioada a anului 2006.

In ultima luna, 19 milioane de internauti au efectuat cumparaturi online, ceea ce reprezinta un numar de 63%, cu o crestere de 22 de procente intr-un an.

In ceea ce priveste increderea acordata cumparaturilor online, 62% dintre internauti au raspuns afirmativ, cu 5 procente mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cei mai impatimiti cumparatori sunt cei cu varste cuprinse intre 35 si 49 de ani (32,3%), urmati de persoanele de peste 50 de ani (23,4%). Procentul cel mai scazut l-au inregistrat tinerii sub 25 de ani (21,8%).

Barometrul realizat de Asociatia Franceza pentru Comert si Servicii Online arata ca barbatii sunt cei mai importanti cumparatori online (56%). Insa, pe al doilea semestru al anului 2007, ponderea persoanelor de sex feminin care au ales sa utilizeze internetul pentru cumparaturi a crescut la 61%, fata de 54% in 2006.

Citeste si:

Cele mai importante cresteri in al doilea trimestru s-au inregistrat in sectorul aparatelor de fotografiat digitale si in cel al MP3 playerelor (105%), urmate de sectorul turistic (80%), imobiliare (78%), obiecte vestimentare si accesorii (63%), informatica (60%).

Comerciantii online care au compus panelul barometrului realizat de Asociatia pentru Comert si Servicii Online sunt: AccorHotels.com, Aquarelle, Auchan Direct, Bijourama, Chapitre.com, Club Tele Achat (M6 Boutique), Evene Boutique, Expedia-Anyway, Grosbill, La Maison du Chocolat, MisterGoodDeal, Natoora, Nespresso, Ooshop, Pecheur.com, Pixmania, PriceMinister, Proxi-Business, Viapresse, Voyages-SNCF, Welcome Office.

Panelul ACSEL a fost realizat la sfarsitul anului 2001, avand astfel o experienta de sase ani pe piata de comert franceza. Majoritatea companiilor care fac parte din panelul ACSEL se afla de multi ani pe piata astfel incat activitatea lor este masurata si de intermediarii financiari ca Atos Worldline, GCE-Newtec (Caisse d'Epargne), Experian, Ogone si Paybox. Tinand cont de nivelul lor de maturitate pe piata, acesti membrii au inregistrat cresteri mai mici in raport cu companiile nou intrate pe piata de comert online, explicand astfel diferenta dintre cresterile anuntate de intermediarii financiari si rezultatele obtinute de Asociatia pentru Comert si Servicii Online.