Pe piata de comunicatii electronice se constata un nivel scazut al concurentei, pe fondul existentei unor indicii in sensul unei posibile pozitii de dominanta colectiva a celor doi mari operatori de pe acest segment din Romania, a declarat presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiilor (ANRCTI), Dan Georgescu.
"Indiciile care sustin o posibila pozitie de dominanta colectiva a celor doi mari opratori pe segmentul comunicatiilor electronice (Vodafone si Orange n. red.) sunt nivelul ridicat de concentrare a pietei, stabilirea cotelor de piata, nivelul ridicat al barierelor la intrare, similaritatile de comportament si omogenitatea ofertelor si nivelurile semnificativ mai mari de profitabilitate in raport cu competitorii lor de pe acelasi segment si chiar cu subsidiarele din alte state ale acelorasi grupuri", a spus Georgescu.

Potrivit unei analize realizata de ANRCTI impreuna cu consultantul sau TASC Strategic Consulting pe piata romaneasca de comunicatii, pe langa nivelul scazut al concurentei se observa un nivel nesatisfacator al inovatiei, precum si fluiditatea efectiva scazuta a pietei.

De asemenea, analiza mai releva niveluri relativ ridicate ale preturilor cu amanuntul precum si transparenta redusa a preturilor.

In ceea ce priveste telefonia fixa, analiza a aratat, printre altele, ca preturile sunt relativ ridicate si netransparente.

"In cercetarea noastra am mai observat niveluri scazute de satisfactie a consumatorilor, posibilitati limitate in privinta alegerii furnizorilor precum si un decalaj de acces la aceste servicii intre mediul urban si cel rural", a spus Georgescu.

Vodafone Romania contrazice concluziile studiului prezentat de Autoritatea in Comunicatii si considera ca pe piata romaneasca de telefonie mobila exista o concurenta reala si un nivel de inovatie foarte ridicat, au spus oficialii companiei.

“Piata romaneasca de comunicatii mobile este una dintre cele mai competitive din Europa. Relansarea celui de-al treilea operator GSM a aratat, o data in plus, ca exista o competitie reala, dar si potential de crestere pentru noii jucatori (...) De asemenea, preturile cu amanuntul pentru serviciile de telefonie mobila din Romania sunt printre cele mai scazute din Europa, iar ofertele primilor doi operatori sunt departe de a fi omogene", au spus reprezentantii Vodafone Romania, citati de NewsIn.

Reprezentantii Orange Romania considera ca pe piata romaneasca nu exista pozitii de dominanta colectiva si spun ca studiul din care ANRCTI a tras concluzia ca pe piata de telefonie mobila concurenta este redusa, e deja invechit.

"Declaratiile domnului Georgescu se bazeaza pe un studiu al unei firme de consultanta angajata de ANRCTI care a analizat date de anul trecut. Intre timp, piata a evoluat spectaculos iar cresterea Cosmote demonstreaza tocmai contrariul - caracterul competitiv al pietei de telefonie mobila din Romania. In conditiile in care un operator reuseste sa detina 15% din piata in mai putin de doi ani este clar ca nu putem vorbi de pozitii de dominanta colectiva", a spus directorul pentru afaceri internationale si interconectare al operatorului, Dorin Odiatiu.

Panagis Vourloumis, directorul executiv OTE Grecia considera ca operatorii principali sunt considerati vinovati de orice modificare de pe piata comunicatiilor si sunt vazuti ca "o balena care va deveni prada pentru rechini".

"Orizontul stabil este indispensabil pentru dezvoltarea sectorului, insa stabilitatea este acum tulburata de "sperietoarea separarii functionale", a adaugat presedintele si directorul executiv al OTE Grecia.

La 30 septembrie 2007, Orange Romania avea 9,31 milioane de clienti, Vodafone ajunsese la 8,57 milioane de clienti, in timp ce Cosmote atinsese nivelul de 2,8 milioane.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri