Nokia domina piata chineza (unde vanzarile reprezinta 16% din vanzarile totale ale companiei), fapt care se datoreaza, in principal, abilitatii companiei de a invata regulile de “supravietuire” intr-o astfel de regiune si, totodata, strategiei sale de adaptare la cererea pietii respective.

In ceea ce priveste ultimul trimestru din 2007, Nokia a sustinut 35,3% din actiunile pietei de telefonie mobila din China, potrivit companiei de cercetare Analysys International.

Printre cei mai aprigi competitori ai producatorului de mobile se numara Samsung, care a detinut 13,2% din piata chineza.

Avantul companiei Nokia nu se opreste, insa, aici, aceasta planuind sa vanda accesorii de mobile pentru compania chineza P&T Appliances in valoare de 2 miliarde de dolari (1,26 miliarde euro), dupa cum arata sursele Business Week.

Succesul companiei pe piata din China se datoreaza, in mare parte, unei strategii inovatoare de distributie.

In prima instanta, compania s-a orientat pe construirea unei relatii cu distribuitorii nationali, pentru ca, ulterior, sa creeze, impreuna cu acestia, aliante care sa concureze jucatorii provinciali mai mici de pe piata telefoniei mobile, sustin analistii.

“Am trecut printr-o perioada plina de schimbari”, declara David Tang, vicepresedinte al departamentului de vanzari Nokia din China.

Citeste si:

“Am simtit ca trebuie sa avem parteneri care sa se focuseze pe locatiile regionale din China, astfel incat ne-am marit numarul de distribuitori regionali, care fac parte, in special, din provinciile chineze”, a adaugat Tang.

De asemenea, cercetatorii industriei de telefonie mobila sustin faptul ca Nokia a facut mai mult decat sa transforme China in punctul terminus al productiei sale sau intr-o baza ieftina de producere a telefoanelor mobile.

Compania a facut un pas inainte aducand forta de munca autorizata (ingineri si designeri specialisti) in aceasta zona, China devenind unul dintre pilonii principali ai cercetarilor globale si ai eforturilor de dezvoltare.

Pentru a intari aceste afirmatii, Tang a mai spus ca 50% din telefoanele mobile Nokia vandute, anul trecut, in toata lumea, au fost concepute in cadrul centrului de creatie al companiei de la Beijing.

Comparativ cu situatia Nokia din China, compania a anuntat ca ritmul de crestere al pietei europene de telefonie mobila a incetinit anul trecut la 3%, fata de avansul de 16% inregistrat in anul precedent.
Nokia a remarcat ca si pietele telefoniei mobile din Orientul Mijlociu si din Africa si-au incetinit ritmul de crestere la 19%, de la 68% in 2006, iar cresterea vanzarilor de unitati s-a temperat anul trecut la 6% in America de Nord, de la 13% in 2006.

Vanzarile de telefoane mobile si-au incetinit ritmul de crestere si in America Latina in 2007, pana la 10%, de la 15% in anul precedent, potrivit estimarilor Nokia.