Supranumit "magnatul Internetului", Barry Diller detine functia de presedintele executiv al InteractiveCorp (IAC), una dintre cele mai dinamice companii de Internet din ultimii ani.

El nu va ceda presiunii actionarilor companiei pe care o conduce, care cer consiliului director sa utilizeze lichiditatile pentru a cumpara titluri IAC in speranta de a le ridica cotatia bursiera, scrie presa internationala.

"Nu are sens sa ne cumparam propriile actiuni atat timp cat ziua de maine poate oferi oportunitati extraordinare de pentru achizitii", a declarat acesta in cadrul Summit-ului Reuters pentru Media din New York.

IAC detine 35 de proprietati online, printre care motorul de cautare Ask.com, serviciul de matrimonial Match.com, siteul de divertisment CollegeHumor.com si dictionarele online Dictionary.com si Thesaurus.com

IAC dispune in momentul de fata de fonduri lichide in valoare de 1,4 miliarde de dolari. Acestea vor atinge 2,2 miliarde de dolari pana in martie 2009. Avand in vedere oportunitatile actuale de finantare cu dobanda mica, IAC se poate extinde pe mai multe domenii prin achizitii ce ar puea atinge valoare de 5 miliarde de dolari, este de parere Diller.

Citeste si:

Presedintele executiv al IAC nu crede ca cumpararea propriilor actiuni va stimula interesul potentialilor investitori pentru titlurile companiei, care au atins pragul minim din ultimul an in octombrie. In schimb, lichiditatile IAC ii ofera sansa de a achizitiona orice posibila tinta, pe cand concurenta are dificultati in a se refinanta.

Odata cu inrautatirea crizei va aparea o avalansa de oportunitati pentru achizitii in mass media si entertainment, spune Diller. Intr-adevar, situatia economica va determina continuarea scaderii cotatiilor bursiere, dar si scaderea pretului posibilelor achizitii. In momentul acesta IAC nu ar trebui sa cumpere nimic, adauga acesta.

Diller nu a indicat tinte precise ale viitoarelor achizitii, dar a exclus din start retelele sociale intrucat nu aduc venituri semnificative din publicitate online. In schimb, IAC doreste sa atraga o audienta cat mai mare pentru siturile detinute si ar putea fi interesata de parteneriate cu detinatorii altor motoare de cautare.

Ask.com este al patrulea motor de cautare ca numar de accesari, dupa Google, care detine o cota de piata de 60%, Yahoo! si MSN. Consolidarea legaturilor dintre companiile ce activeaza pe piata publicitatii online realizata prin intermediul motoarelor de cautare va fi utila tuturor, crede Diller. Cea mai mare parte a venitului Ask.com provine dintr-un parteneriat cu Google.

IAC intentioneaza sa isi sporeasca lichiditatile si prin inchiderea unor unitati care nu fac parte din activitatile care genereaza marea masa a profitului, precum divizia de programare.