Instabilitatea economica mondiala a redus cererea pentru televizoare, camere digitale si alte produse electronice, iar preturile au scazut dupa ce piata incerca sa goleasca stocurile.

Panasonic, cel mai mare producator de televizoare cu plasma, a anuntat in noiembrie ca va trebui sa restructureze operatiunile pentru a face fata crizei care deja a fortat Sony si alti rivali sa inchida fabrici si sa disponibilizeze angajati.

Compania, care anul trecut si-a schimbat numele din Matsushita Electric, a anuntat ca vrea sa isi reduca investitiile pana in 2012 cu 1,5 miliarde dolari sau 23% la doua fabrici de televizoare plate de langa Osaka.

Fabrica din orasul Amagasaki este de asteptat sa isi incepa productia de televizoare cu plasma din luna mai a acestui an, in timp ce fabrica din Himeji este programata sa inceapa productia de televizoare LCD, din ianuarie 2010.

Citeste si:

De asemenea, Panasonic a anuntat ca ar putea retrage afacerile care au pierdut bani in timpul anului financiar incheiat in martie 2007, in acest plan fiind incluse si operatiunile Sanyo Electric, micul rival care va fi achizitionat in acest an pentru 9 miliarde dolari.

In luna noiembrie, Panasonic a redus previziunile pentru profitul anual cu aproximativ 90% si a anuntat ca ar dori sa retina 130 miliarde yeni din costuri de restructurari suplimentare.

Compania de cercetare DisplaySearch a preconizat ca piata de televizoare LCD a crescut cu 17% in 2009 in termen de unitati vandute, scazand fata de cresterea de 29% din 2008.

Este de asteptat ca televizoarele cu plasma sa cunoasca un declin abrupt, cu o crestere totala a pietei de doar 5% in 2009, comparativ cu 24%, cat a fost in 2008, a anuntat DisplaySearch.