In trimestrul al II-lea al anului s-au vandut la nivel mondial 190,5 milioane de telefoane mobile. In topul producatorilor continua sa conduca Nokia, urmat de Motorola si Samsung.

Potrivit ultimului raport Gartner, in perioada aprilie-iunie s-au vandut in lume 190,5 milioane de celulare, in crestere cu 22% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In ceea ce priveste clasamentul producatorilor, pe primul loc se afla Nokia, cu o cota de 31,9% din piata. Pe locurile doi si trei, Motorola, cu 17,9%, si Samsung, cu 12,8% din piata. Producatorul coreean LG detine 6,5% din piata, fiind urmat de Sony Ericsson, cu 6,2%, si Siemens, cu 4,7%.

IMPARTIRE GEOGRAFICA.

Raportat la zonele geografice, in Europa Occidentala s-au vandut 37,4 milioane de terminale (cu 9,9% mai mult decat in perioada similara a anului 2004). In America de Nord s-au vandut 35,5 milioane de unitati (o crestere de 9,4%), iar in America Latina s-au comercializat 25,6 milioane de terminale, reprezentand o crestere de 50% (cea mai puternica crestere au inregistrat-o Brazilia si Mexic). Pentru piata asiatica (exceptand Japonia) s-au vandut 48,3 milioane de unitati. In Japonia s-a inregistrat o scadere a vanzarilor de telefoane mobile: doar 10 milioane de unitati, comparativ cu 10,6 milioane in 2004.

MOTIVE.

Potrivit analizei Gartner, vanzarile in Europa Occidentala si America de Nord au crescut datorita inlocuirii modelelor mai vechi, in timp ce pe pietele emergente a contat scaderea preturilor terminalelor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri