Retailerul online a anuntat ca profitul net a crescut la 177 milioane dolari sau 41 centi per actiune, fata de 143 milioane dolari, sau 34 centi per actiune, cat era cu un an in urma. Vanzarile retailerului au crescut cu 18%, la 4,89 miliarde dolari.

Rezultatele indica faptul ca utilizatorii au continuat sa caute si in timpul crizei economice articolele Amazon pentru preturile mici pe care le ofera. De asemenea, in luna ianuarie, Amazon a raportat rezultate pozitive pentru trimestrul al patrulea, alimentate de reducerile agresive, ofertele de transport gratuit si cresterea in noile categorii de vanzari.

Amazon a anuntat pentru primul trimestru marje operationale de 6,6%, fara compensatiile bazate pe actiuni, fiind printre cele mai mari din ultimii ani si un semn ca nu trebuie sa incurajezi reducerile pentru a mentine cresterea vanzarilor.

De asemenea, Amazon a avut de castigat dupa ce consumatorii s-au directionat catre retailul online in timpul recesiunii. “Amazon a beneficiat de la consumatori care au cumparat online foarte multe articole, iar aproape tot ce cheltuiesc utilizatorii se face online, cota companiei fiind cea mai mare din piata”, a declarat Jeffrey Lindsay, analist Sanford C. Bernstein.

Dar privind inainte, Amazon a anuntat ca profitul operational ar putea sa scada cu 12% pana la 49% fata de anul anterior, reflectand actualele conditii economice.

Amazon a anuntat ca vanzarile cuprind toate categoriile de electronice, iar comertul general a crescut cu 36%, reprezentand acum 42% din vanzarile totale ale companiei, prin care sustine eforturile acesteia de a diversifica afacerile mature in carti si alte modele media.

Pentru Kindle, cititorul de carti digitale, Amazon a anuntat ca noua varianta a acestuia, care a fost lansata in februarie, “a depasit cele mai optimiste asteptari”. Potrivit practicilor sale obisnuite, Amazon nu a dezvaluit vanzarile de instrumente sau de carti electronice care pot fi citite pe Kindle.