Anul trecut, compania detinuta de grupul american Liberty Global a facut investitii in jurul a 52 de milioane de euro, dintre care aproximativ 30 de milioane de euro au fost necesare pentru extinderea serviciilor de televiziune digitala si lansarea celor de inalta definitie (HD).
Din octombrie pana acum, cele opt canale care pot fi vizionate in format HD au atras 7.000 de abonati.
“Privim cu optimism evolutia vanzarilor pe acest segment, mai ales ca un procent de peste 5% dintre abonatii acestui serviciu este reprezentat de clienti noi sau clienti care au revenit in baza UPC special pentru a beneficia de acest serviciu’, a declarat Severina Pascu, directorul financiar al operatorului, care avea in primele noua luni ale anului trecut venituri de 92,1 milioane euro.
Totodata, compania a anuntat ca serviciul DVR (digital video recorder-permite abonatilor sa inregistreze programele pe care doresc sa le vizioneze) a atras 25.000 de abonati de la lansarea din toamna 2008.
Din strategia de investitii pentru acest an face parte si modernizarea celor aproximativ 120 de casierii UPC care vor fi trasformate in magazine de tip concept store, astfel incat clientii sa poata testa serviciile oferite de operator.
Dupa ce compania a lansat cu 200.000 de euro primul astfel de magazin in zona pietei Bucur Obor din Bucuresti, in lunile urmatoare compania va mai deschide patru noi magazine de acest fel, dintre care cel putin unul in Capitala.
“Evolutia UPC in ultimul trimestru al anului 2009 s-a dovedit a fi una de succes, prin extinderea bazei de clienti de televiziune cu peste 12.000 de noi abonati acestea ajungand acum la 1,25 milioane de clienti, dar si prin cresterea cu 30.000 de RGU (unitati generatoare de venituri), acestea ajungang acum la o baza de 1,67 milioane de unitati”.
In ultimele luni ale anului, operatorul a propus preturi tot mai agresive ca urmare a competitiei intense cu principalii competitori RCS&RDS si Romtelecom.
“Ca raspuns la aceasta competitie am implementat o strategie agresiva de marketing si de preturi. Scopul a fost sa ne mentinem cota de piata si sa ne intarim perspectivele pentru cresterea continua a veniturilor pe viitor, insa nu este sigur daca vom avea succes in a atinge aceste obiective", scrie intr-un raport al companiei din noiembrie 2009, cel mai recent raport UPC, care contine si informatii despre venituri si nu doar despre numarul clientilor.
De obicei, compania isi ofera rezultatele despre cifra de afaceri si profit la cateva saptamani dupa publicarea datelor despre numarul clientilor.
In ultimul trimestru al anului trecut, UPC a continuat sa inregistreze scaderi in privinta numarului de clienti pe segmentul de cablu analogic, crescand insa pe toate celelalte servicii pe care le ofera, potrivit raportului financiar al Liberty Global, grupul american care detine compania.
Astfel, la sfarsitul anului trecut, UPC avea 837.600 de utilizatori de cablu analogic in scadere cu 35.200 fata de septembrie 2009, 231.000 de clienti pentru televiziunea digitala prin cablu (202.900 in toamna) si 181.000 de utilizatori la serviciile de televiziune digitala prin satelit (161.600 in septembrie 2009).
“Este o evolutie care demonstreaza clar faptul ca exista in continuare cerere pe aceasta piata pentru produsele cu functii suplimentare si tehnologii avansate. Cresterea pe care am inregistrat-o pe acest segment a contribuit, de asemenea si la cresterea venitului mediu pe abonat”, a declarat Severina Pascu, despre evolutia numarului de clienti pe segmentul de televiziune digitala prin cablu.
Ea a adaugat ca unul dintre obiectivele UPC in acest an ramane dezvoltarea segmentului de televiziune.
Avansul a continuat si pe segmentul de internet, unde operatorul avea 267.400 de clienti la finalul lui 2009 (comparativ cu 256.400 la 30 septembrie), si pe cel de telefonie fixa, UPC inregistrand in decembrie 150.700 de abonati in crestere cu circa 6.200 de utilizatori fata de toamna 2009.
Un factor important pentru cresterea UPC pe segmentul de telefonie fixa este lansarea seriviciului de portabilitate in octombrie 2008, acesta aducand pana acum operatorului 29.328 de numere, dintre cele 68.460 de numere tranferate in alta retea de telefonie fixa.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: