Astfel, certificarile Gold si Master Managed Services Provider din partea Cisco, asigura acum companiei o pozitie unica pe piata romaneasca si permit oferirea unui grad de expertiza mai mare clientilor Romtelecom.

Operatorul a investit aproximativ un milion euro pentru a obtine aceasta certificare (laborator de testare si training) si are in companie 60 angajati certificati Cisco (care detin in total peste 200 de certificari) in momentul de fata, ceea ce face ca Romtelecom sa fie compania cu cei mai multi specialisti certificati din Romania, dar si singurul furnizor de servicii din Sud-Estul Europei cu acest nivel de certificare.

Compania ofera un portofoliu complet de administrare de servicii integrate, incepand cu o serie de servicii de voce si date bazate pe IP, pana la solutii complexe care au la baza produse Managed VPN si Internet premium. Aceasta include orice serviciu, de la telefonia IP sau videoconferinte, la servicii de gazduire.

"Filosofia noastra este ca, daca in perioade dificile vei sprijini afacerile locale, isi vor aminti acest lucru. Daca ajutam companiile acum, cand vor fi din nou vremuri bune isi vor aduce aminte ca le-am fost alaturi si vor folosi produsele si serviciile noastre intr-o mai mare masura", a declarat George Makowski, Director Executiv Comercial, Segment Business al Romtelecom.

"Compania a introdus o noua abordare a politicii sale comerciale in ceea ce priveste segmentul business inca de anul trecut, bazandu-se pe oferirea de produse personalizate prin care sa optimizeze costurile clientilor pentru comunicatii si IT, prin programul Cost Consultancy", a declarat Yorgos Ioannidis, director general al Romtelecom.

Programul Cost Consultancy a fost initiat ca urmare a semnalelor primite din partea clientilor business nevoiti sa-si micsoreze costurile operationale pentru a se adapta noului context economic. Prin acest program, firmele de dimensiuni medii si mari pot primi recomandari personalizate din partea specialistilor companiei despre cele mai potrivite solutii de comunicatii.

In urma unei analize a resurselor clientilor si a modului in care acestea sunt utilizate, consultantii Romtelecom Business Solutions propun firmelor un mix de solutii personalizate de telecomunicatii, care pot asigura optimizarea costurilor.

Pana in acest moment, cea mai mica diminuare de costuri pentru clientii care au apelat la program a fost de 15%, iar cea mai mare scadere de costuri a fost de 40% pentru un client care initial avea mai multi furnizori de solutii de comunicatii.

Romtelecom Business Solutions este divizia dedicata sprijinirii companiilor romanesti, prin solutii de comunicatii si IT. A fost infiintata in 2007 ca urmare a nevoii tot mai mari de servicii specializate si dedicate pentru afaceri, oferind companiilor solutii de voce, date, Internet fix si mobil, gazduire si managed services. Ca o dovada a angajamentului de a oferi cea mai buna calitate clientilor sai, Romtelecom este singurul operator de telecomunicatii care acorda automat si gratuit SLA (acordul privind nivelul calitatii) pentru serviciile oferite sub brandul Romtelecom Business Solutions.