RCS&RDS are in ultimul timp o strategie agresiva de vanzari ale serviciilor sale, care poate crea probleme principalului sau concurent, operatorul national de telefonie fixa Romtelecom.

Abonatii la cablu ai RCS&RDS au surpriza sa fie sunati la usa si li se ofera un aparat telefonic, conectare si abonament, toate gratuit. In plus, primesc minute fara plata in reteaua RCS, dar si in cea a Romtelecom. Cine poate refuza o astfel de oferta?

Aceasta actiune de marketing nu este prima din acest an a operatorului de cablu. Mai exista o oferta a firmei care, in contul unui abonament la Internet, ofera telefonie gratuita. Cum numarul doritorilor de Internet este totusi limitat, cei de la RCS s-au gandit si la ceilalti abonati la cablu.

Cei de la RCS precizeaza ca linia telefonica va fi instalata prin cuplarea unui cablu separat la reteaua proprie, ceea ce „nu va afecta eventualele linii telefonice cu abonament platit contractate de la alti furnizori“.

Teoretic, cei care au abonament la Romtelecom il pot pastra, dar pentru el vor plati taxa de abonament, dar si convorbiri mai scumpe. Aceasta deoarece din reteaua RCS&RDS se poate vorbi in reteaua Romtelecom mai ieftin decat intre abonatii operatorului national!! Astfel, in intervalul 8.00-20.00 (interval considerat de varf) o convorbire locala costa 2,9 eurocenti la Romtelecom si 2 eurocenti la RCS. Pentru convorbiri pe mobil, Romtelecom factureaza minutul cu 14 centi, iar RCS cu 10,5 centi.

Analistii pietei comunicatiilor apreciaza ca, pe termen scurt, Romtelecom va pierde destul de multi clienti. Numai anul acesta RCS a adunat pana la mijlocul lunii noiembrie 300.000 de clienti de telefonie. Analistii spun ca dezvoltarea prea rapida ar putea crea probleme operatorului de telefonie fixa alternativa, dar mai ales clientilor acestuia.

Analistii apreciaza ca politica Astral/UPC, care nu are o campanie agresiva, e mai potrivita, pentru ca nu exista riscul de a se confrunta cu multe probleme si toate in acelasi timp.

Una din probleme ar fi legata de calitatea serviciilor oferite. O alta, dificultatea gestionarii relatiilor cu clientii, mult prea numerosi.

Citeste si:

Cablistii au deja probleme in acest sens si in cazul serviciilor TV, iar cele de voce cer o atentie chiar mai mare. Persoanele care au optat pentru serviciile de Internet se plang de faptul ca nu li se introduce serviciul in termenul contractual (la fel si in cazul telefoniei promise odata cu Internetul).

Furtul de semnal de care se plang cablistii va afecta si modul de transmitere a serviciilor de voce.

Pe de alta parte, analistii pietei de comunicatii atrag atentia asupra faptului ca si in cazul telefoniei prin cablu, evolutia tarifelor ar putea urma curba ascendenta intalnita in cazul serviciilor de cablu. Aceasta deoarece, la inceput, serviciul de cablu era oferit foarte ieftin, undeva in jurul a doi euro, in conditiile in care era in plina dezvoltare.

In prezent, abonamentul la cablu este undeva in jur de 6-7 euro. Analistii apreciaza ca la fel se va intampla si in cazul telefoniei alternative.

Cei de la RCS precizeaza ca, in cazul in care modifica oferta comerciala „se poate incheia colaborarea in orice moment depunandu-se o cerere tip la casieriile RCS&RDS“. Pe de alta parte, cei de la RCS mai precizeaza ca „nu se va percepe abonament lunar pe toata durata de valabilitate a contractului CATV“. Rezilierea contractului oricum e mai complexa decat introducerea serviciului, deoarece in acest caz abonatul trebuie sa se deplaseze la casieriile RCS&RDS unde trebuie completata o cerere.

Romtelecom nu a reactionat, pana in prezent, la politica agresiva a firmei RCS (care poate sa-i „fure“ pana la 1,2 milioane clienti cat are operatorul de cablu, presupunand ca toti acestia au telefon Romtelecom). Potrivit analistilor pieteii, Romtelecom are doua cai de a reactiona.

Una dintre acestea, este a de oferi pe retelele sale servicii de triple-play (telefonie, Internet, televiziune). A doua cale este de a se plange Consiliului Concurentei acuzand firma de cablu de practici anticoncurentiale.

Romtelecom a refuzat sa comenteze practicile operatorului de telefonie fixa alternativa, considerand ca nu poate vorbi despre politica comerciala a firmei concurente.