In luna decembrie a anului trecut, numarul utilizatorilor de internet din Romania a depasit 4,3 milioane, conform datelor serviciului de monitorizare a audientei pe internet, Trafic.ro, oferit de compania netBridge.

Datele agregate de Trafic.ro in urma monitorizarii celor mai importante site-uri din Romania arata ca, in luna decembrie a acestui an, site-urile romanesti au fost vizitate de 4,355,540 de vizitatori unici din Romania, si de 13,053,985 de utilizatori de internet din strainatate. Acesta este un nou record de audienta a internetului in Romania, cea mai inalta cifra fiind atinsa in luna noiembrie 2005, cand pe site-urile romanesti monitorizate au navigat in total 14,677,177 utilizatori de internet, din care 10,393,649 din strainatate si 4,283,528 din Romania.

Tehnologia serviciului Trafic.ro permite, inca din 2004, masurarea exacta a audientei globale a internetului in Romania (a vizitatorilor unici pe toate site-urile monitorizate), prin numararea fiecarui vizitator o singura data, indiferent de numarul de site-uri vizitate.

Astfel, anul 2005 a debutat cu 3,175,754 utilizatori romani de internet, in decembrie 2005 cresterea fiind de 37% fata de inceputul anului si de 52,3% fata de decembrie 2004, cand serviciul Trafic.ro oferit de netBridge a contorizat 2,859,381 de vizitatori unici.


In decursul anului 2005, cea mai mare crestere a fost inregistrata in luna martie, cand numarul vizitatorilor unici a crescut cu 22% fata de inceputul anului, in timp ce in februarie cresterea a fost mult mai mica, de doar 1% fata de ianuarie.


Daca ar urma acelasi grafic, numarul de vizitatori unici de internet din Romania ar trebui sa depaseasca 5 milioane in primele luni ale lui 2006, cu o mica intarziere fata de previziunea noastra initiala a declarat Orlando Nicoara, Director General al companiei netBridge.


Care este metodologia Trafic.ro

Trafic.ro foloseste pentru contorizarea numarului de utilizatori de internet din Romania doua tehnologii: fisiere anonime de tip "cookie", si o combinatie intre IP-ul calculatorului si sistemul de navigare (sistem de operare, browser, plugin-uri, precum java sau flash). Sistemul de monitorizare prin fisiere anonime de tip "cookie" folosit de Trafic.ro este mult mai relevant decat monitorizarea bazata doar pe IP deoarece un numar mare de retele si companii din Romania folosesc cate un singur IP, sau un numar limitat de IP-uri. Prin combinatia dintre IP si amprenta software a browserului si plugin-urilor instalalte, Trafic.ro contabilizeaza numarul maxim masurabil al utilizatorilor de internet din Romania.

Vizitatorul unic este punctul de audienta al unui site pe internet, echivalentul unei persoane anonime care intra pe internet in decurs de o luna cu un anumit calculator si o anumita configuratie software. Spre deosebire de alte medii, internetul permite masurarea cantitativa exacta a audientei fiecarui site si a audientei globale a internetului, prin numararea individuala a membrilor audientei, si nu doar estimativ.

Pentru ca exista situatii in care mai multe persoane folosesc acelasi calculator, cu acelasi browser si aceleasi versiuni de plugin-uri, (in institutiile de invatamant, sau in internet-cafe-uri), la fel cum mai multe persoane pot citi acelasi ziar, cumparandu-l o singura data, audienta bazata pe vizitatori unici este un minim, existand si o audienta extinsa, mai larga decat numarul de vizitatori unici, si care nu poate fi calculata in acest moment, ci doar estimata statistic.

Va invitam sa ne contactati direct pentru detalii privind monitorizarea audientei pe internet a site-urilor, categoriilor de site-uri sau a internetului in ansamblu, folosind datele de contact oferite mai jos.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri