Furnizorul de solutii metalice Ruukki, cu activitati si pe piata din Romania, a raportat o crestere de 10% a vanzarilor globale in ultimul trimestru al acestui an comparativ cu rezultatele din perioada iulie-septembrie din anul precedent. Europa Centrala si de Est a fost zona care a contribuit cel mai mult la acest avans, vanzarile din aceasta zona avansand cu 19,5% in perioada mentionata.

Compania finalandeza Ruukki, unul dintre principalii jucatori activi in Romania pe piata de acoperisuri, panouri termoizolante, hale metalice si oteluri speciale, a anuntat vanzari totale de 674 de milioane de euro in ultimul trimestru financiar al anului, respectiv perioada iulie-septembrie 2011, in crestere cu aproape 60 de milioane de euro fata de perioada similara a anului precedent. Mai mult de 15% din aceste venituri au fost realizate ca urmare a activitatii de pe pietele din Europa Centrala si de Est.

„Cele mai bune vanzari nete au fost inregistrate in ultimele luni pe pietele din Europa Centrala si de Est, cresterile din aceasta zona venind in special in zona diviziei de constructii. Pe aceasta divizie am inregistrat si o imbunatatire a profitului operational, precum si cresteri ale volumului comenzilor pentru produse de tipul invelitorilor destinate sectorului rezidential, situatie inregistrata pe aproape fiecare piata din regiune”, a declarat Sakari Tamminen, presedinte si CEO Ruukki.

Pe divizia de constructii compania a inregistrat venituri de 216 milioane de euro in ultimul trimestru financiar, cu 21% mai mult decat in perioada similara a anului precedent. Pentru primele noua luni ale anului, incasarile de pe divizia Ruukki Construction au totalizat 549 milioane de euro. Activitatea companiei este structurata pe trei mari divizii: Ruukki Construction, Ruukki Enegineering si Ruukki Metals.

Pentru primele noua luni cresterea vanzarilor totale ale companiei a fost de 18%, veniturile Ruukki depasind astfel nivelul de 2 miliarde euro. In acelasi interval, cresterile pe toate diviziile din Europa Centrala si de Est au fost de 36%, veniturile inregistrate in aceasta regiune de la inceputul anului fiind de 275 milioane de euro.

Citeste si:

Cea mai mare investitie intr-o unitate de productie pentru divizia Ruukki Construction a grupului in afara Finlandei, tara de origine a acestuia, este cea din Romania. Cele mai multe dintre produsele comercializate in Europa Centrala si de Est au fost produse in fabrica de la Bolintin Deal. Fabrica Ruukki din Romania a devenit "hub de productie" pentru grupul finlandez incepand cu anul 2009, cand au fost transferate liniile de productie din Cehia si Ungaria, fapt care a crescut capacitatea centrului de productie de la Bolintin Deal cu 20%.

Tarile din Europa Centrala si de Est in care compania are birouri sunt Romania, Croatia, Cehia, Ungaria, Polonia, Serbia, Slovenia, Slovacia si Bulgaria.

Pe piata din Romania vanzarile de invelitori au crescut inca din prima parte a acestui an cand compania a anuntat cresteri de 250% a vanzarilor la nivel local.

Compania finlandeza Ruukki este una dintre cele mai puternice producatoare si dezvoltatoare de solutii metalice la nivel mondial, prezenta in 27 de piete internationale, cu vanzari nete de 2,4 miliarde euro. Ruukki a realizat in Romania cea mai mare investitie greenfield din Europa, in valoare de 35 milioane euro, pentru crearea unui centru de productie local.

Portofoliul companiei include componente, produse si sisteme metalice complete – acoperis, fatade, panouri termoizolante pentru pereti si acoperis si solutii „la cheie” pentru industria constructiilor civile si industriale, structuri pentru poduri si constructii arhitecturale de anvergura.