Sindicatele germane cerceteaza posibilitatile legale de a lupta impotriva companiilor care ofera servicii pe Internet si care determina persoanele fara un loc de munca sa concureze pentru a obtine un post, relateaza EUobserver. Compania cu cele mai bune perspective urmeaza sa lanseze o noua platforma internationala, care sa ofere servicii in trei limbi de circulatie internationala (engleza, franceza si spaniola). Tendinta "dumpingului locurilor de munca" a fost lansata de cateva companii ca rezultat al cresterii alarmante a ratei somajului din Germania. Potrivit celor mai recente cifre, peste 5,2 milioane de persoane, din Germania, nu au un loc de munca. Ideea afacerii luate in vizor de sindicalisti este o licitatie on-line atat pentru companii, cat si pentru persoanele aflate in cautarea unui loc de munca.

Angajatorii afiseaza un "salariu de pornire" pe care sunt dispusi sa-l plateasca pentru un anumit post, in timp ce "candidatii" pot opta pentru unul dintre locurile de munca scoase la licitatie. Daca mai multe persoane sunt interesate de un anumit post, iar pretentiile salariale difera (unii fiind dispusi sa accepte un loc

de munca pentru mai putini bani), atunci salariul acordat de angajator va scadea. Aceste pagini web, cum ar fi "www.jobdumping.de", ofera o lista de locuri de munca disponibile - de la posturi de birou pana la posturi temporare in restaurante, cafenele sau santiere de constructii. Cei aflati in cautarea unui loc de munca pot vedea on-line de cat timp a fost postat un astfel de anunt si cu cat a scazut salariul oferit initial de angajator. Sindicatele isi avertizeaza, insa, membrii "sa nu ia parte la acest sistem, din cauza ca nu ofera nici un fel de siguranta pentru angajati", a afirmat Helmar Hohn, reprezentant al Confederatiei Germane a Sindicatelor. Potrivit acestuia, expertii pe astfel de probleme, de la Berlin, au lansat proceduri legale pentru a afla daca aceasta modalitate de contractare a fortei de munca se incadreaza in prevederile legale aflate in vigoare. Proiectul s-a dovedit a fi unul de succes, 20.000 de contracte fiind incheiate prin intermediul portalului de la lansarea din noiembrie 2004, 30.000 de vizitatori fiind inregistrati zilnic. Detinatorul afacerii a declarat ca la serviciile pe care le ofera au apelat companii din Franta, Marea Britanie, Statele Unite sau Canada.