Informatiile cu privire la vanzarile efectuate de catre cei mai mari 250 retaileri din intreaga lume arata ca volumul cheltuielilor efectuate de catre consumatori pe glob a atins 90.000 dolari pe secunda, sau 5, 4 milioane dolari pe minut.

Studiul “Puteri globale din domeniul retailului 2007” face o clasificare a celor mai importanti retaileri de pe glob in functie de venit, listeaza cei 50 retaileri din intreaga lume care se dezvolta in cel mai alert ritm si analizeaza piedicile intampinate de catre retaileri intr-un mediu caracterizat de o competitie acerba. Clasificarile au la baza informatii publice despre companii pentru anul fiscal incheiat in perioada 1 iulie 2005- 30 iunie 2006.

“Desi economia globala a dat semne de tensiune, anul fiscal incheiat in iunie 2006 a fost un an benefic pentru 80% dintre retailerii de top. in orice caz, mentinerea acestui nivel de performanta nu va fi deloc usoara”, a declarat directorul in cadrul departamentului Business Consumer din Deloitte Services, Ira Kalish, potrivit NewsIn.

Nu toate companiile au avut o crestere considerabila. Astfel, 49 retaileri, sau 20% din cei analizati au inregistrat scaderi ale vanzarilor. Aproximativ jumatate dintre acestia sunt localizati in Europa, locul in care divizarile si deposedarile de titluri- precum Ahold, Littlewoods, Modelo Continente si KarstadtQuelle- au determinat scaderi in veniturile companiilor. Drept urmare, Companiile europene din top 250 s-au plasat sub media de crestere a veniturilor (8,6%), iar cei din America Latina au inregistrat cele mai mari cresteri (20,3%), mai mult decat dublul mediei din top 250 (8,4%)

Citeste si:

Desi majoritari in top 250 au fost retailerii din sectorul alimentar (incluzand supermarketuri, cash& carry, magazine cu discount si magazinele de proximitate), in ultimii zece ani prezenta acestora in top a devenit mai scazuta. in 1995, 61 % din top 250 operau formate aferente alimentatiei. in studiul din acest an, 135 din top 250 retaileri (58%) au avut de-a face cu alimentatia deoarece magazinele de specialitati s-au extins la nivel international inlocuind retailerii din alimentatie.

“Cota crescuta a retailerilor specializati indica o clasa de mijloc infloritoare in intreaga lume, dispusa sa cheltuiasca mai mult pe articole vestimentare si bunuri casnice, precum si o globalizare a tendintelor modei. Cel mai probabil, aceste tendinte vor da nastere la o mai mare expansiune globala a retailerilor de specialitati cu scopul de a se adresa noilor nevoi in materie de cumparaturi ale acestui segment”, a declarat partenerul la Deloitte Marea Britanie si leader al Global Consumer Business, Lawrence Hutter.

Conform studiului, in ultimii cinci ani, veniturile obtinute de catre companiile care se dezvolta in cel mai alert ritm din lume au crescut in medie cu 24, 3 procente- aproximativ de trei ori mai mult decat rata din top 250 ( 8,4 procente). Interesant este faptul ca 36 din cele 50 companii care se dezvolta in ritm rapid opereaza pe un singur sector, cum ar fi electrocasnice, produse farmaceutice sau moda.

Deloitte Romania cuprinde diviziile Deloitte Audit , Deloitte Consultanta, Deloitte Reorganizare si Reff & Associates, care sunt afiliate la Deloitte Central Europe Holdings Limited, firma membra a Deloitte Touche Tohmatsu. Deloitte Romania furnizeaza servicii profesionale in patru domenii: audit, servicii fiscale, consultanta manageriala si consultanta financiara, avand o echipa peste 300 de profesionisti .