Compania producatoare a dulciurilor LU, a apei minerale Evian si iaurturilor Activia, a anuntat ca anul 2006 s-a incheiat intr-o nota "exceptional de puternica" datorita inovatiilor bauturilor in China, unde Danone concureaza cu producatorul de apa imbuteliata Wahaha si cu Huiyuan Juice.

Danone estimase o crestere a vanzarilor in 2006, raportata la anul precedent, de 6% pana la 8%, cresterea venitului curent de operare de 7% pana la 10% si o crestere a veniturilor pe actiune de peste 10%.

Profitul curent de operare a ajuns la 1,914 miliarde de euro in 2006, fata de 1,918 miliarde de euro, cat estimau analistii chestionati de Reuters iar vanzarile au crescut cu 8,1%, pana la 14,073 miliarde, fata de media previziunilor, de 14,091 miliarde de euro.

In forma bruta, excluzand impactul fluctuatiilor monetare sau achizitiile, vanzarile au crescut cu 9,7%. Acest rezultat este superior mediei previziunilor de 8% pana la 9,1% si cu estimarile companiei, care anuntau o crestere de peste 8%.

"Cresterea a fost alimentata de concentrarea noastra strategica pe inovatie, de consolidarea activitatii Danone in sectorul alimentelor sanatoase, de pozitionarea noastra solida pe piata si de o amprenta mai puternica pe care ne-am lasat-o in regiunile noi sau deja existente de operare", a declarat presedintele si directorul executiv, Franck Riboud.

Citeste si:

Vanzarile de produse lactate proaspete au crescut cu 9,2% in raport cu 2005 si au fost alimentate de succesul principalelor patru produse, Actimel, Activia, Danonino si Vitalinea, in timp ce vanzarile de bauturi au crescut cu aproape 15% iar cele la biscuiti au inregistrat o crestere anuala de 3%.

Castigurile pe actiune, de asemenea in forma bruta, au crescut cu aproape 18%, pana la 4,88 euro, fata de previziunile de crestere ale Danone, de peste 15% si de cele care au reiesit din sondaje, de 18,1%.

Danone a anuntat ca va continua sa rascumpere, in mod activ, actiuni, dupa precedenta rascumparare, in valoare de 731 milioane de euro in 2006 si a propus o crestere de 17,7% a valorii dividendelor, pana la doi euro pe actiune.

Actiunile Danone s-au apreciat cu 4,7% in 2007, depasind cu aproape 1% indicele pentru alimente si bauturi.